• FemaleX

Behöver en rullgardin men vill ej borra i fönsterkarmen, var hittar jag typ rullgardin som passar beslag som man kan ha på skenan?

Ok gott folk. Bor i hyreslägenhet o jag vill inte göra håll i fönsterkarmen för rullgardinsbeslagen. Om man köper nya rullgardiner som  tex Jysk köper o som har kulkedja som man kan dra upp dem med kan man sätta upp dem rullgardinsbeslag som man har på skenan dvs en hållare? Elle måste det vara en rullgardin med fjärdermekanism dvs m drag på mitten? Blir inte klok på detta....

• Svar på tråden Behöver en rullgardin men vill ej borra i fönsterkarmen, var hittar jag typ rullgardin som passar beslag som man kan ha på skenan?
  • Lumo

Du kan limma upp dem. Finns ett superlim som jag tror kallas Tigerlim, finns i sån där spruta (samma sorts spruta som silicon) det håller som berg. Limmet finns tex på bauhaus om du frågar!

• Bettiz

I vår lägenhet finns såna "gardinstångshållare" (såna vita) redan fastsatta på väggen som man brukar ha vita gardinskenor i. Men i dem kan man även sätta fast rullgardiner, "vanliga" gardinstänger mm.

• FemaleX
    Bettiz skrev 2011-05-11 16:50:22 följande:

I vår lägenhet finns såna "gardinstångshållare" (såna vita) redan fastsatta på väggen som man brukar ha vita gardinskenor i. Men i dem kan man även sätta fast rullgardiner, "vanliga" gardinstänger mm.

Jo såna har vi med här men rullgardinsbeslagen går ej i skenan de glappar de är för små...tyvärr....
  • Bettiz
    FemaleX skrev 2011-05-11 19:35:34 följande:
    Jo såna har vi med här men rullgardinsbeslagen går ej i skenan de glappar de är för små...tyvärr....
    Aha, vad synd! Hoppas du kommer på nåt bra.
  • FemaleX
    eeeee skrev 2011-05-14 11:52:36 följande:
    jag ska införskaffa mig mörkläggningsgardiner. (www.textilonnet.se/default.asp?pgid=309) kan det vara något? :)
    Ja jag har funderat på det faktikst.

Till er alla jag har hängt upp två filtar i fönstret och det blir mörkt så det får duga så länge....
  • Thursday
    Gwempa skrev 2011-05-09 21:53:59 följande:
    Du kan limma upp dem. Finns ett superlim som jag tror kallas Tigerlim, finns i sån där spruta (samma sorts spruta som silicon) det håller som berg. Limmet finns tex på bauhaus om du frågar!
    Kan man få bort det utan att skada karmen då?
  • FemaleX
    Thursday skrev 2011-05-15 10:50:14 följande:
    Kan man få bort det utan att skada karmen då?
    Det vet jag ej har inte tänkt limma upp den i första taget. Har två filtar i fönstret så det får duga så länge...
Svar på tråden Behöver en rullgardin men vill ej borra i fönsterkarmen, var hittar jag typ rullgardin som passar beslag som man kan ha på skenan?