• Themis

När kastar du ut killen?

Du har valt med omsorg och utbildat dig, samt även fått ett hyfsat betalt jobb vid fyllda 24.

Din jämngamla sambo har på den tiden tyvärr inte lyckats motivera sig att studera och säger sig inte kunna det heller om det inte är kul, och jobbsökandet går inget bra.

Han är egentligen inte villig att flytta eller pendla och han vill inte ta banklån till körkort för at bättra sina chanser Hans inkomst uppgår till kanske 3000 kr/månad.

Hur länge kommer du att fortsätta betala allt utom hans mat innan du tröttnar och ber honom försöka bli vuxen och klara sig själv?

(OBS att det har redan gått 3 år på detta sätt!)

Nedsatt förmåga till konsekvenstänkande är också en evolutionär mekanism.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När kastar du ut killen?
  • Selfish Geene

3 år känns i längsta laget, särskilt om det har varit så sedan vi träffades. Jag skulle ha mer överseende om han hade jobb, ambitioner etc när vi träffades men han av någon anledning hamnat i en svacka.

Jag skulle göra slut  

• lennartsdotter

Det beror väl på. Om han gör vad han kan för att hitta ett jobb ser jag ingen anledning till varför jag skulle tröttna. Inte "vill" ta banklån... med en inkomst på 3000 kr/mån lär han inte få ta ett lån så det går väl inte att göra så mycket åt den saken såvida inte partnern är villig att ta lån å hans vägnar. Det skulle vara fullt möjligt för mig att göra det.

Men om hela förhållandet handlar om att jag ska leka morsa skulle det inte ens hålla de där 3 åren som redan gått.

• Tygtiiger

En kille som inte vill studera, som inte vill ta körkort, som inte känner för att flytta eller pendla och som är dålig på att söka jobb - det känns som att vi hade varit så olika att det hade varit dödsdömt från början. Så - efter tre år hade jag nog sagt tack och adjö.

Krupke, we've got problems of our own!
  • Hallonmumsan

har jag bra inkomst och han sköter allt i hemmet så hur länge som helst. MEn om ekonomin är dålig så skulle jag ställa krav att han iallafall ansträngde sig men jag skulle inte tvinga honom ta lån då jag anser att hans skulder och lån även är mina.

• requiem

Om jag hade älskat han hade jag gjort allt för han i all evighet. Men jag tvivlar starkt på att min kärlek till karln skulle hålla sig i liv. Tycker det är oattraktivt med oambitiösa människor. Utifrån liknande erfarenheter så skulle jag gissa att min kärlek skulle vara död och bortblåst efter ett års tid..

• A von B

Hehe här är en överväldigande majoritet överens. Underligt att det inte är så i den andra tråden....

• Themis
    A von B skrev 2011-05-09 21:29:52 följande:

Hehe här är en överväldigande majoritet överens. Underligt att det inte är så i den andra tråden....

Mais oui....det var liksom det jag misstänkte.
    Nedsatt förmåga till konsekvenstänkande är också en evolutionär mekanism.
  • Linda1976
    A von B skrev 2011-05-09 21:29:52 följande:

Vilken tråd? Tell me.
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • VirrigaVerna

Jag hade inte stått ut i tre år då det verkar som om mannen du beskriver har noll ambitioner och ingen drivkraft.
    Det hade inte fungerat i längden.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • LilaRos

1 år, max.

Men är det så att han bara inte vet vad han vill läsa till, så är det en annan femma.
    sen skulle jag inte acceptera att han bara söker roliga jobb med ett halvdant cv. Det ska göras ordentkligt och söka ALLT. Även acceptera första bästa jobb (okej, inte slavarbete för 50:-/h... men slavjobb för 70:-/h)

Svar på tråden När kastar du ut killen?