Hemska tånaglar
Nån som har något bra tips mot nagelsvamp som funkar. Har provat massor av preparat men inget funkar har såååå stora komplex
Nån som har något bra tips mot nagelsvamp som funkar. Har provat massor av preparat men inget funkar har såååå stora komplex
Gråter.. Är dEt ingen som har ngt tips??
Gå till din vårdcentral för att få reda på vad man kan göra...
Har du provat Nalox som finns på Apoteket? Annars måste du nog gå till VC och få ngt receptbelagt.
Aloe Vera gel tror jag funkar! En kompis man hade rejält med nagelsvamp på stortån, och hade provat både kräm och tabletter som han fått på recept utan resultat. Efters tips provade han med Aloe vera gel dagligen efter dusch, och det funkade (efter flera månader, men det är ju så med naglesvamp)
Själv har jag på lilltån och den bredvid, och på lilltån har det försvunnit nu, men då har jag både tagit gel och ätit mindre socker (inte GI, bara undvikit godis). Kanske värt ett försök?
Tack!!! Aloe Vera har jag inte provat men ska!!! var kan man få tag på det?
Kolla nån hälsokostbutik, typ Life.
För ca 10 år sen hade jag grav nagelsvamp på alla tår och det såg hemskt ut, jag skämdes verkligen att visa mina fötter, ville aldrig ha sandaler med öppen tå, osv. Turligt nog träffade jag på en läkare som skrev ut tabletter åt mig eftersom hon tyckte synd om mig som var så ung och hade såna besvär. Tydligen är det svårt att få såna tabletter utskrivna, då de dels är svindyra (men man betalar ju bara upp till högkostnadsskyddet, de är dyra för "samhället" alltså) och har flera biverkningar.
Jag uppmanades att slänga alla mina skor och strumpor, eftersom svampen är så otroligt smittande. Minns inte hur länge jag åt tabletterna, men det var i några månader. Märkte inte av några biverkningar, men ibland inbillar jag mig att mina svårigheter att bli gravid kan ha med dessa att göra, men det är bara nåt jag fått för mig (tog fyra år, men sen kom två i rask följd).
Naglarna blev som nya och jag var så lycklig över detta. Tyvärr har jag återigen fått svamp på lilltånaglarna sen ett par år, och har nu fått det även på tårna bredvid. Börjar få panik över detta men testar just nu Nalox och hoppas att det ska hjälpa då det inte gått så långt ännu. Ska även testa det där med Aloe Vera. Är den specifik mot nagelsvamp, så man kan fråga efter det i butiken?
Har du mycket svamp så försök tigga till dig tabletterna, de var ju faktiskt bra. Om du vågar ta risken med biverkningar förstås.
Jag slutade äta socker, och det försvann.
Hej! Hade nagelsvamp. I flera år. Flera somrar i rad och jag skämdes verkligen över att gå runt barfota eller med sandaler. Hade fruktansvärda komplex över detta, kände mig så äcklig. Hela jag. När jag försökte förklara detta för mina vänner så sa dom bara äsch, det är väl inte så farligt.
Men för mig var det farligt. Kämpade med nagellack en gång i veckan hur länge som helst men det försvann aaaaldrig och jag tänkte, det här kommer jag få drass med hela livet. Strumpor år ut och år in... eller äcklighetskänslan.
Sen i alla fall orkade jag verkligen inte mer av det här. Jag hade ingen pojkvän och jag sökte inte kontakt med någon för jag tänkte, det här kommer skrämma bort alla. Så på sätt och vis höll det mig ifrån kärlek. Haha, så dum man kan känna sig såhär i efterhand.
I alla fall, gick till doktorn. Grät en skvätt. Och fick Terbinafin hexal 250g utskrivet. Sedan käkade jag dessa i tre månader och efter bara sex månader hade allt växt bort. Fick inte biverkningar förutom lite ont i magen då och då, verkligen ingenting allvarligt (SÅ mycket bättre än nagelsvamp). Men det kan ju vara olika det där med biverkningar. Man skulle ju tydligen kunna få massvis med olika biverkningar. Hehe, men gud beslöt sig för att ha slutat straffa mig kanske.
Men nu har det gått ett halvår sedan det försvann helt och har både världens underbaraste pojkvän och snyggaste fötterna. Hihi. Lycka till, kram!
alltså ett speciellt nagellack mot nagelsvamp som läkarn skrivit ut till mig..
Provade piller och förlorade efter ett par veckor först lukten och sedan smaken.
Som tur var kom båda tillbaka, men det finns dom som förlorat båda permanent - har lärt mig via webben.
Erfarenheten blev att äta utan smak innebär att allt smakar papper - jag vande mig aldrig.
Att sakna lukt och smak märker man snart kan vara farligt - man kan inte lita på vilken mat (fisk/kött/etc) som är färsk. Man kan inte lita på för salt, kryddad, etc. Två sinnen är rätt många, %-utellt sett.
Då var jag i 30års åldern - hade i stort sett aldrig varit sjuk. Gissar att kroppen är bättre på att regenerera när man är yngre.
Kan kanske vara bra att känna till.