• jennywi

Hjälp!!

har en elvaåring hemma en tös.
    vet att de egentligen inte anses vara tonåring förrän 2 år.
    Men jag har riktiga problem med henne.

Det har alltid vart hon och jag i vårt och torrt tills för ett halvår sen och nu förstår jag inte hennes känslor alls.
    Hon säger aldrig något längre vad hon har i tankarna eller nåt.
    Vad ska man göra för en bättre relation ????

• Svar på tråden Hjälp!!
  • sallybuse

Jag har inga tonåringar längre men jag har haft.Jag tycker att du ska lämna henne lite ifred.Är det något hon vill eller har något problem på nått sätt så kommer hon och pratar med dig.Du kanske pratar mycket med henne just nu så hon tycker de börjar bli lite jobbigt.Hon har nog lite annat att tänka på just nu.Hon börjar bli stor och har lite tankar om de mesta. Har du prata med hennes lärare om han eller hon har märkt något.Eller hennes kompisar.Så försök att ta de så lugnt du kan. Hon pratar snart med dig igen ska du se.

• RainMan1x7x

Min 10 åriga ängel var ändrades totalt också när hon kom in i puberteten. Jag tycker att du ska ge henne andrum så kommer ho till dig istället.

Novus Ordo Seclorum
  • sallybuse
    RainMan1x7x skrev 2011-05-10 00:13:46 följande:
    Min 10 åriga ängel var ändrades totalt också när hon kom in i puberteten. Jag tycker att du ska ge henne andrum så kommer ho till dig istället.
    Så sant som du skrev.Jag tycker de samma som du.
  • jennywi

tack så mycket för alla råd :)

• Sömnstörd

Det är stängt för ombyggnad.

Vetenskapligt är det ungefär det som händer sa de på Discovery, hjärnan omkonstrueras.

Det du gör är att sucka inombords, bita ihop ibland, stötta ofta och mantra "Älska mig mest när jag förtjänar det minst".

• RainMan1x7x

^"stängt för ombyggnad" hehe, jag ska tattuera det på min arm!

A quitter never wins and a winner never quits
  • Sömnstörd
    RainMan1x7x skrev 2011-05-10 23:17:38 följande:
    ^"stängt för ombyggnad" hehe, jag ska tattuera det på min arm!
    Haha.
    Jag hörde det av en kursare som hade tonåringar. Av allt hon sa så var det det som fastnade och fasiken hade hon ju rätt.
Svar på tråden Hjälp!!