hur fixar ni tiden på neo?
Min son föddes i onsdags i vecka 31+4. i morgon skrivs jag ut från sjukhuset då jag anses som frisk och i och med att sjukhuset ligger i samma län som mig så ska jag behöva pendla 8mil enkel väg varje dag till och från sjukhuset om jag ej bet för patienshotel själv. detta fram tills det är dags för familjerum då han ska lära sig amma, vilket de idag tror är om 2-3v
Vi har en son på 4år hemma också... sambon började jobba idag så från igår har jag varit själv..
hade en dipp igår då jag grätt hela dagen... (skuldkänslorna för sonen hemma, behöva ligga på sjukhus, att inte få med sig min son hem....)
Hur fick ni göra?
Hur ofta befan ni er på sjukhuset..
kommer bli en dyr bensinräkning om jag ska pendla 16mil per dag(han är värd var enda krona men ändå..)
vad gjorde i på sjukhuset..
en "vanlig dag" nu när jag är inlag ser ut:
vaknar 7 äter och duschar pumpar ur
går till neo avd vid 9 då är ronden klar och lill fisen ska ha mat. då får han ligga kängeru oftast till 12målet(ev blöjbyte och lite tvättning emellan) sitter i avskärmat båss
sen äter jag lunch och pumpar ur mellan 13-14
sen blöjbyte och matdags igen då får han ligga kängeru igen till 17 då jag har middag. sen från 18-19 ev 21 ligger han kängeru och blir matad 18-21 sen tar jag natten.. alltså sitter helt själv i mitt lilla bås.. får ej prata med andra nu när han ligger på intensivneotalavd de säger det blir bättre när han kommer till lättneo om 1-2v....