Studentpresent till ung dam, tips tack!
Grannens dotter tar studenten, och jag har små barn, dvs dålig koll på vad en 18-åring skulle uppskatta. Snälla vad ger ni till "era" studenter?
Grannens dotter tar studenten, och jag har små barn, dvs dålig koll på vad en 18-åring skulle uppskatta. Snälla vad ger ni till "era" studenter?
Presentkort till valfri affär?
www.presentkollen.se/tags/34-skickas-direkt
Vindunk e nog uppskattat.
Ett fint silversmycke? Tex en snygg armlänk är alltid gångbart och inte alltför personligt som vissa smycken kan vara. När jag tog studenten fick jag blandade gåvor men dem jag fortf minns och gläds åt är just smycken, snygga vaser, fint uppläggningsfat och sånt son är kul att ha när man flyttar hemifrån. Fick presentkort också men har idag ingen aning om vad jag köpte, inget jag minns.
Då ska du absolut kolla in den här sidan www.carmencita.se
Min kusin blev superglad för dessa fina örhängen när hon fyllde 18.
![]()
Jag tänker smycke, halsband, armband eller örhängen. Något från SNÖ, Miss Dee, Baglandy eller nåt. Tror alltid det är uppskattat. Se till att det plomberas så det går att byta om man vill.
Pengar!
Om vederbörande inte uttryckligen önskat sig något speciellt är det i mina ögon absolut bäst. Trist att få ett presentkort på smycken när man egentligen funderar på kläder eller vice versa.
Däremot tycker jag att det kan vara kul att ge pengarna i någon bok som kanske relaterar till "situationen" på ett bra eller träffande sätt. Och här är det absolut inte fel med en gammal, nött bok från ett antikvariat, kanske snarare tvärtom!