faceprimer skrev 2011-05-10 10:04:22 följande:
Angus skulle nog inte funka så bra...eller det bestämmer ju du. Men Låter faktiskt likt anus, plus att nog inte många skulle veta hur man uttalar det när man bara läser det. tror barnet ständigt skulle få säga hur det uttalas. Läser man det på svenska låter det ju faktiskt ganska likt "anus"
Alec skulle nog däremot fungera tror jag.
Hur skulle du uttala det om du var tvungen att tex ropa upp en person med detta namn? Ar intresserad for trodde att det var latt for svenskar att uttala? Men som sagt har varit borta ett tag nu. : )
Kjole skrev 2011-05-10 10:21:51 följande:
För mig påminner Angus om wiskey reklamen på tv. Ett fint namn som funkar hur bra som helst i sverige tycker jag, Min son har en Angus i sin klass och ingen har någonsin kallat han för anus.. Skulle du däremot heta Alec så skulle ju alla tro att det var ett smeknamn. Båda är fina och skulle funka fint här men ja tror mer på Angus ja. Kanske för att jag är äldre och inte har lika snuskig fantasi längre

Hur uttalas Angus i din sons klass? Vet du om han maste ratta folk mycket nar de sager hans namn?
Von Ellsen skrev 2011-05-10 11:01:25 följande:
Oj, jag har aldrig tänkt anus när jag hör namnet Angus... och inte att det skull evara svårt att uttala heller. Tycker inte alls att det är ett konstigt namn.
Ok sa jag ska inte stryka namnet fran listan annu da... : )
Tvarr ar det inte manga namn vi bada gillar men de har tva, och framforallt Angus, ar nog de enda namnen vi bada har gett ett mer an kanske till! : )