Vad badar era barn i?
På lille utomhusbadet eller på stranden?
Jag har UV kläder men ej byxor.
Ska man ha badblöja? Blir inte den våt? Eller små shorts? Eller nakna?
Själv badade jag naken tills jag v ar 10 typ (på den tiden)
På lille utomhusbadet eller på stranden?
Jag har UV kläder men ej byxor.
Ska man ha badblöja? Blir inte den våt? Eller små shorts? Eller nakna?
Själv badade jag naken tills jag v ar 10 typ (på den tiden)
Min dotter är 2,5 år, och i sommar kommer hon bada i baddräkt/badbyxor (ej bikiniöverdel, för det tycker jag är sjukt på så små barn.)
Förra året använde vi soldräkt, men tyckte det var lite opraktiskt. Hur varmt det än är så tyckte hon det var kallt innan soldräkten torkade i solen, så vi fick ta av och sätta på den hela tiden. I år satsar vi på att smörja massor + tröja vid behov.
Hon är inte torr än, men jag kommer inte använda blöjor. Det är sällan hon bajsar under bad och lek, och skulle det hända en olycka blir "det stora" ändå kvar i byxorna.
Badblöjorna blir kalla och blöta när de badar.
Tack för svar Iväg till Maxi.Det verkar vettigt!
Hej! Min son är 19 månader nu och förra sommaren när vi åkte till stranden så ville han INTE bada. Är det troligt att han vill bada i sommar eller bör jag vänta till nästa sommar?
Jag var på Ica maxi och där hade de inte fått in pojkbadkläder,bara för flickor
Men jag hittade på Name It,såna badbyxor som är tajta och små.
De är godkända för bassängbad om det skulle hända en olycka.
Kostade 99 kr
Korvfia.Tycker du ska testa.Men vänta tills en varm dag och inte när det är svinkallt i vattnet.
Har ni utomhusbassängbad i närheten? Kan vara ett alternativ.
Mina badar hellre där.
På stranden naken eller badbyxor (sådana för babysim). I en utomhusbassäng skulle jag absolut använda badbyxor för babysim.
Minstingen här (som blir 4 i sommar) badar naken i sjön och i havet, i bassäng har hon badbyxor på sig
Hon är ju blöjfri sen länge, men detta är så vi gjort även innan hon blev det
Solskyddsdräckt elle naken om solen inte är stark. Har två solskyddsdräcker till varje barn i fall det är en kall dag, annars torkar de snabbt. Vi kör blöjfritt vid bad och annars också för den delen.