• Lingah2

vad sover en nyfödd bebis i på sommaren?

jag får min bebis i juli och mitt under sommaren brukar det vara 30 grader i v¨årt sovrum, alltså vädligt varmt så antar att bebisar inte ha på sej täcke..men sover dom nakna eller med sovpåse? eller hur gör man under sommaren ?

• Svar på tråden vad sover en nyfödd bebis i på sommaren?
  • Hubbe

I skuggan ute på filt på marken, lättklädd och fri!

• Ruggugglan

Mina barn var inte nyfödda under sommaren men när de var riktigt små så sov de enbart i blöja med ett tunt bomullslakan som "täcke". Vi har också väldigt varmt i sovrummet.

• Mooni83

Vår son föddes i slutet av juni förra sommaren och det var jätte varmt även inomhus. Han sov i bara blöja den första tiden men var ändå varm som en kamin.

• Edalia

min son ,född i aug 2010 sov bara i blöja den första tiden. inomhus alltså. hade ett tunt täcke till honom för att kunna ta på och "klä av" enkelt, vissa nätter hade han en kortärmad "pyjamas"

• Edalia
    Edalia skrev 2011-05-10 11:38:29 följande:
    min son ,född i aug 2010 sov bara i blöja den första tiden. inomhus alltså. hade ett tunt täcke till honom för att kunna ta på och "klä av" enkelt, vissa nätter hade han en kortärmad "pyjamas"
    hahah 2009 är han född Drömmer 
  • sarsparis

I blöja eller tunn kortärmad body, du lär märka vad bebis ogillar att ha på sig.

• ELLEoClara

Har ett maj barn, sov oftast i pyamas och med påslakan som täcke.
    Riktigt heta nätter sov hon i kortärmad body. 

• VildVittra

Linnebody är ett bra tips tycker jag...Bella var visserligen 2 månader förra juni men sov i blöja och linnebody och i bland ett lakan på sig.

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 18 aug 2011
  • sahara sahara

Blöja. Kanske en linnebody.

Bästa täcket när det är varmt är en rutvävd tygblöja. Ger lite skydd, men är sval och skön och lätt.

Do something scary - the payoff is awesome!
  • Lingah2

tack för alla svar...har sytt två stycken sovpåsar nu...och så funkar det nog med bara blöja extra heta nätter :)

• hannapanna84

Min flicka kom i juni förra året, mitt i värmeböljan!
    Vi hade en tunn kortarmad pyjamas som det även var korta ben på.
    Sen hade vi en gallerfilt som täcke, det var alldeles för varmt för något annat....

• Anna83a

Min dotter föddes i juli förra året o hon sov oftast i en kortärmad body/t-shirt o blöjan. Sen hade hon en tunn bomullsfilt som låg lite halvt över henne. När dom är nyfödda är man oftast uppe o tittar till flera gånger på nätterna o så äter dom ju flera gånger. Då kan man känna bak i nacken. Där ska det vara behaglig temperatur.

Svar på tråden vad sover en nyfödd bebis i på sommaren?