Bädda i Emmaljunga Quadrolift
Hejhej!
Nu har vi fått hem vår barnvagn till lillen, som är beräknad att komma om ca tre veckor. Vi har en Emmaljunga Citycross med Quadrolift och nu undrar jag lite över hur man kan bädda den under sommaren?
Jag hittade den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-11/m53438434-1.html
men den handlar om att bädda liften på vinterhalvåret.
Det jag undrar och gärna vill ha svar eller tips om är:
Kan man lägga ett litet lakan direkt i liften? Eller blir det kanske trassligt om man inte har en madrass att fästa det runt? Kan man lägga i en tunn madrass (var hittar man en sån)? Eller en filt som man viker som en madrass, eller blir det alldeles för varmt under sommaren? Ska man ta ur det mjuka skinnet/fällen som är i liften under sommaren när man bäddar? Och vad ska man då ha i botten av liften? Vi har en tanke om att bädda med ett svalt och skönt lakan i botten av liften, en liten kudde och en filt över bebisen när det är kyligt. Själva "locket" till liften tänkte vi inte använda när det är som varmast. Har vi tänkt knasigt eller missat nåt? Tips och kommentarer från er som har bäddat Quadrolift eller annan mjuklift på sommaren mottages tacksamt!!! Tack på förhand från en som är gravid och allmänt förvirrad över sin barnvagn... haha!