• Anonym (vill veta!!!)

vad är skillnaden mellan en knullkompis och en älskarina?

Vad är det för skillnad mellan knullkompis och älskarina?

Tycker ni mest kvinnor att det är lite för kränkande ord att kallas för " min kk" ? själv har aldrig haft en " kk " men nu tänker jag på att skaffa en " älskarina " tycker jag själv bäst att man kalla de så mycket bättre än att vara en kk.

Enligt mig så älskarina är finare ord än kk, eftersom hon kommer att ge mig något jag älskar oerhört mycket,

Vad tycker ni män själva?

hör gärna av er med vad ni tycker om det.

• Svar på tråden vad är skillnaden mellan en knullkompis och en älskarina?
  • Anonym

För mig betyder ordet älskarinna någon som är hemlig och som finns vid sidan om det andra legitima förhållandet. Knullkompis är någon man har när man inte har ett annat förhållande, mer i väntan på den rätta liksom.
    Kan hålla med om att ordet älskarinna låter finare än knullkompis, men jag skulle heller vara en knullkompis än en älskarinna (i min tolkning av orden alltså)

• Anonym (vill veta!!!)

är de en kvinna som svara eller en man? jag har själv inte relation utan helt singel, fortf tycker ja som dig ordet finare än knullkompis, ja skull aldrig knulla min älskarina " lite överdrivet example " utan ha sex med henne me omtankande sätt, glömmer aldrig att hon ge mig något som e bland de bästa jag vet, SEX. har sj gjort slut efter en stormigt rleation o nu är jag ute efter en älskarina, så när jag tänkte på det, att de kommer bli knullkompis så tyckte jag inte alls om ordet, " kanske eftersom jag aldrig haft kk tidigare ".

Tack för ditt svar

ålder
    kön
    civilstånd tack.

Kram.

• Anonym

ålder 41
    kön kvinna
    civilstånd sambo

• Anonym (vill veta!!!)

skillanden då? du har kanske glömt det. mvh/

• Anonym
    Anonym skrev 2011-05-10 12:08:00 följande:

För mig betyder ordet älskarinna någon som är hemlig och som finns vid sidan om det andra legitima förhållandet. Knullkompis är någon man har när man inte har ett annat förhållande, mer i väntan på den rätta liksom.
    Kan hålla med om att ordet älskarinna låter finare än knullkompis, men jag skulle heller vara en knullkompis än en älskarinna (i min tolkning av orden alltså)

Håller med! Älskarinna och kk är ej samma sak.

/ 30, kvinna, gift

• Anonym (hemlig)

KK är liksom inget som är hemligt och det är något man har när man är singel, en kompis som du inte är kär i men som du har sex med..
    Älskarinna tolkar jag mer som att det är något man har sidan om, något som är hemligt. Ingen direkt kompis.

Igentligen är det en KK du vill ha men att du inte tycker om ordet..

• Anonym

En av mina kompisar har en kk men hon uttalar det kel-kompis. Låter kanske lite trevligare och mysigare även om det betyder samma sak som knull-kompis Glad

• Anonym (L)
    Anonym (hemlig) skrev 2011-05-10 12:41:27 följande:
    KK är liksom inget som är hemligt och det är något man har när man är singel, en kompis som du inte är kär i men som du har sex med..
    Älskarinna tolkar jag mer som att det är något man har sidan om, något som är hemligt. Ingen direkt kompis.

Egentligen är det en KK du vill ha men att du inte tycker om ordet..
    Jag håller med föregående talare

ålder 36
    kön kvinna
    civilstånd singel
  • Anonym

Jag anser att KK är någon som kan vara både hemlig och offentlig. Man träffas för att endast ha sex.
    Älskarinna/älskare anser jag är någon man har på sidan av ett förhållande som man även har mindre/större känslor för också.'

Kvinna
    20
    Sambo 

• sextiotalist

För mig är en älskarinna något man har vi sidan av ett etablerat förhållande. En kk då är båda singlar och har inget förhållande.
    Kvinna, sambo och 50-

• Anonym (Flerbarns mamma)

Man kan väl även tycka om sin KK..... Älskarinna är definitvt en person som  du träffar vid sidan av din fasta relation. Man behöver ju inte säga KK. Personen har ju i regel ett namn... SÅ varför inte säga att idag ska jag träffa Anna eller Pelle. 

Kvinna
    Gift 
    37 

• Anonym

Funderade faktiskt lite också på vad man ska kalla det.
    Innebär älskare nödvändigtvis att man älskar personen ifråga?

Kvinna
    Singel
    39

• sextiotalist
    sextiotalist skrev 2011-05-10 13:12:37 följande:
    För mig är en älskarinna något man har vi sidan av ett etablerat förhållande. En kk då är båda singlar och har inget förhållande.
    Kvinna, sambo och 50-
    När jag tänker efter så är nog KK  mer "jämställt", älskare/älskarinna är lite på den andras villkor
  • Joppelina

Kvinna 47 singel

För mej är KK nån man messar i ett akut läge *Kom hit nu* Bara sex och inget annat.

För mej är en älskare en som jag träffar regelbundet då och då, mer planerat och som jag har mer gemensamt med och kan umgås en hel del utöver sexet.

Sen vad en kk resp älskare kallar mej är ju mer upp till hur deras definition är. Skulle inte ta illa upp att bli kallad kk, slampa, älskarinna eller slyna så länge jag är nöjd med den relation vi har till varandra. Då spelar det egentligen ingen roll vd själva ordet är Flört

Svar på tråden vad är skillnaden mellan en knullkompis och en älskarina?