Råkat svälja tuggumi
Råkade idag svälja tuggumi, och undrar om det är någon fara? Eftersom att man är gravid så blir man ju lite extra orolig när något sådant råkar inträffa. Skulle aldrig annars svälja men det råkade åka ner...
Råkade idag svälja tuggumi, och undrar om det är någon fara? Eftersom att man är gravid så blir man ju lite extra orolig när något sådant råkar inträffa. Skulle aldrig annars svälja men det råkade åka ner...
Det är lugnt... Inget farligt i det!
Man blir så nojjig eftersom att man också bär på ett barn och tror att det värsta ska hända när man råkar göra något man annars aldrig skulle göra..
Fast inget kan hända med vare sig dig, barnet eller tuggummit. I alla fall inget annat än att det kommer ut. Tuggummit alltså. Och så småningom också barnet, fast det sker oberoende av vartannat och ur skilda öppningar.
Länk till lugnande information:
illvet.se/fraga-oss/ar-det-farligt-att-svalja-tuggummi
Vad är det som oroar dig när det gäller tuggummit?
Just nu oroar jag mig inte något mer. Det blir ju lätt att man oroar sig om man gör något som man annars inte brukar. Jag börjar ju närma mig BF och det gör väl att man tänker lite mer på allt och oroar sig lätt för att det börjar närma sig.
Att det skulle vara farligt för bebis, men jag känner mig inte orolig nu.