• Lindson

Råkat svälja tuggumi

Råkade idag svälja tuggumi, och undrar om det är någon fara? Eftersom att man är gravid så blir man ju lite extra orolig när något sådant råkar inträffa. Skulle aldrig annars svälja men det råkade åka ner...

• Svar på tråden Råkat svälja tuggumi
  • lollisen

Det är lugnt... Inget farligt i det!

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Lindson

Man blir så nojjig eftersom att man också bär på ett barn och tror att det värsta ska hända när man råkar göra något man annars aldrig skulle göra..

• lollisen
    Lindson skrev 2011-05-10 13:41:36 följande:
    Man blir så nojjig eftersom att man också bär på ett barn och tror att det värsta ska hända när man råkar göra något man annars aldrig skulle göra..
    Jo, så kan det kännas emellanåt. Hoppas att du kan slappna av nu iallafall, för det är verkligen ingen fara att svälja ett tuggummi. Hade det varit farligt så hade det inte sålts! Eller iallafall minst stått på förpackningen.

Hoppas att du för övrigt kan slappna av och ha en bra graviditet.
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Modesty Blaise

Fast inget kan hända med vare sig dig, barnet eller tuggummit. I alla fall inget annat än att det kommer ut. Tuggummit alltså. Och så småningom också barnet, fast det sker oberoende av vartannat och ur skilda öppningar.

Länk till lugnande information:

illvet.se/fraga-oss/ar-det-farligt-att-svalja-tuggummi 

• La Lola

Vad är det som oroar dig när det gäller tuggummit?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Lindson

Just nu oroar jag mig inte något mer. Det blir ju lätt att man oroar sig om man gör något som man annars inte brukar. Jag börjar ju närma mig BF och det gör väl att man tänker lite mer på allt och oroar sig lätt för att det börjar närma sig.

• La Lola
    Lindson skrev 2011-05-10 14:57:01 följande:
    Just nu oroar jag mig inte något mer. Det blir ju lätt att man oroar sig om man gör något som man annars inte brukar. Jag börjar ju närma mig BF och det gör väl att man tänker lite mer på allt och oroar sig lätt för att det börjar närma sig.
    Vad oroade dig ang tuggummit då?

"Man" oroar sig inte.
    Vissa gör.
  • Lindson

Att det skulle vara farligt för bebis, men jag känner mig inte orolig nu.

• La Lola
    Lindson skrev 2011-05-10 15:31:31 följande:
    Att det skulle vara farligt för bebis, men jag känner mig inte orolig nu.
    okej.....
Svar på tråden Råkat svälja tuggumi