• Pikku Enkeli

Så trött på att vara överkänslig mot lök!

ALLT i matväg innehåller lök. Visserligen lagar jag det mesta från grunden och kan utesluta lök, men inget får rätt smak... Jag är så less. Och att gå på restaurang är en plåga; det om förr var en av mina härligaste njutningar. Mat har  blivit ett nödvänigt ont och inte det glädjeämne det förr var. Och jag är så trött på kommentaren " äh, men det är väl inte så farligt". För jag är så less på att om och om igen vara den som inte får någon mat på tillställningar för att det är lök i. Bara så ni vet så är det SKIT att inte tåla lök. För det framgick inte i inlägget eller hur? Flört

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • Svar på tråden Så trött på att vara överkänslig mot lök!
  • Suri

Vad händer om du äter lök? Tål du ingen lök? Lökpulver, vitlök, gräslök, purjolök, charlottenlök? Förstår att det är jobbigt, min son tål inte mjölk och ägg, det är också tråkigt.

• Pikku Enkeli
    Suri skrev 2011-05-10 16:51:37 följande:
    Vad händer om du äter lök? Tål du ingen lök? Lökpulver, vitlök, gräslök, purjolök, charlottenlök? Förstår att det är jobbigt, min son tål inte mjölk och ägg, det är också tråkigt.
    Jag tål ingen lök alls. Jag får migränanfall med synbortfall, illamående utan dess like och domningar.
  • Pikku Enkeli
    Cornellia skrev 2011-05-10 16:53:52 följande:
    Oj, jag som tycker det är superlätt att utesluta lök.
    Vad bra för dig då.
  • Lindreas

Jag förstod inte, menar du att det är jobbigt att inte tåla lök?

Fy sjutton, det är ju lök i nästan allt!

• Anova

Du får helt enkelt hålla dig till deserter
    Jag fårstår ditt problem, jag tycker det är mjölk i precis allt.

• Cornellia
    Pikku Enkeli skrev 2011-05-10 16:56:53 följande:
    Vad bra för dig då.
    Jag ville inte vara "elak" eller så, men är det inte bara att be om att dom inte ska tillsätta lök på typ resturanger och liknande? Det har lixom aldrig varit något problem för mig, och jag har alltid fått mat.

Enda gångerna det kan vara problem är när man är bortbjudna, men våra vänner är vana nu

När jag lagar själv är det givetvis ingen lök i heller, och jag saknar inte smaken alls.
    BF 1/9 2011
  • BängtRagnhild

Har samma problem (dock inte samma symtom efter jag ätit lök).
    Hemma går bra men att äta ute eller hemma hos andra är pest. 

Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
  • Pikku Enkeli
    Anova skrev 2011-05-10 17:00:39 följande:
    Du får helt enkelt hålla dig till deserter
    Jag fårstår ditt problem, jag tycker det är mjölk i precis allt.
    Jag håller mig till desserter så gott jag kan, men vågen gillar det inte...Flört
  • Pikku Enkeli
    Cornellia skrev 2011-05-10 17:00:47 följande:
    Jag ville inte vara "elak" eller så, men är det inte bara att be om att dom inte ska tillsätta lök på typ resturanger och liknande? Det har lixom aldrig varit något problem för mig, och jag har alltid fått mat.

Enda gångerna det kan vara problem är när man är bortbjudna, men våra vänner är vana nu

När jag lagar själv är det givetvis ingen lök i heller, och jag saknar inte smaken alls.
    På restauranger lyckas de 9 gånger av 10 att ge mig lök trots att jag tydligt och klart talar om att jag inte tål lök. De kollar inte buljonger, kryddor etc. Lagom roligt eftersom restaurangbesöken oftast är innan något; som bio, utekväll eller liknande.
Svar på tråden Så trött på att vara överkänslig mot lök!