• Anonym (Förbryllad)

Fick ett anonymt brev på posten om att maken är otrogen!

Hela mitt liv har just ställts på sin spets. Fick i veckan ett anonymt och mycket välformulerat brev på posten om att min man har har en pågående affär sedan i höstas med en kvinna. Får väl säga att jag blev väldigt förvånad för det var faktiskt det sista jag trodde att min man skulle göra. Var på vippen att avfärda det hela men gick ändå in och kollade på hans vänner på Facebook och det visade sig att den utpekade kvinnan och min man är vänner där. Jag känner inte kvinnan men vet vem hon är.

Min man förnekar allt och hävdar att det är någon som vill oss illa. Jag har kontaktat kvinnan i fråga också via mejl men hon svarar inte. Varför kan man fråga sig?

Vet inte vad jag ska tro. Jag vill välja att tro mer på min man än en anonym brevskrivare men jag har svårt att lita fullt ut på honom. Hade jag haft ett namn på den som skrivit brevet så hade jag kunnat lita mer på denna information men skickar man ett anonymt brev till någon med så pass allvarligt innehåll så är det inte av ens goda vilja. Snarare gör man det av illvilja.

Jag ligger lågt ett tag och gör inga förhastade beslut för vi har barn ihop. Kanhända att jag får veta mer om ett tag. Men jag skulle så gärna vilja ta en paus från mina tankar ett tag.

Skulle ni lämna era män pga anonyma anklagelser?

• Svar på tråden Fick ett anonymt brev på posten om att maken är otrogen!
  • Anonym

kan du inte kontakta henne via telefon då?

• Parniara

Nej

Jag litar mer på min man än främmande människor. Men jag skulle nog vara mer på min vakt efteråt och önska att min man var mer där jag kunde se honom under en period. Jag tror han skulle ställa upp på det om han var oskyldig och älskar mig.

• ylenolos

Jag skulle aldrig avfärda det dock. Klart som tusan att den som varit otrogen skulle förneka. Det är inte så enkelt som att "säger han något så är det så", med någon människa.

• Anonym (hm)

Inte lämna på stört. Men om brevet innehåller sådant som tex intima detaljer, datum som stämmer överrens med att han varit borta och svårkontaktad osv så hade jag visat det för min man och bett honom förklara sig. Intima detaljer som bara de han sexat med kan veta hade ju varit svårt att bara hitta på liksom. Hade han varit oskyldig hade han hjälpt mig att gräva fram vad det hela rör sig om.

Brusar han upp pch känner sig påhoppad hade jag nog antagit att han var skyldig. Klart som fasen att han reagerat misstänksamt om han fått ett brev med samma innehåll med som sagt, "bevis". Och då hade jag gjort allt i min makt för att lugnt och sansat bena upp det hela. Går de till motattack har de oftast ngt att dölja..

I flertalet trådar här där någon vet om en annans otrohet och vill berätta tänker de vara anonyma. Och i sina trådar är de iaf väldigt trovärdiga. Så bara anonymiteten behöver inte betyda att det är lögn, även om det mkt väl även kan vara någon idiot som jävlas. Man kanske vill göra den bedragne en "tjänst" då man tycker att denne förtjänar att veta, men inte vill bli mer insyltad än så. Att det blir upp till dig att välja hur du vill gå vidare men att de iaf fått lätta sitt bröst och varna?

Som sagt, det kan ju vara ngt saboterande pucko också. Allt beror på detaljer och bevis som medföljer brevet.

• enlitenbitkaka
    Anonym (Förbryllad) skrev 2011-05-10 17:16:58 följande:
    Vet inte vad jag ska tro. Jag vill välja att tro mer på min man än en anonym brevskrivare men jag har svårt att lita fullt ut på honom. Hade jag haft ett namn på den som skrivit brevet så hade jag kunnat lita mer på denna information men skickar man ett anonymt brev till någon med så pass allvarligt innehåll så är det inte av ens goda vilja. Snarare gör man det av illvilja.
    Eller så är personen som skrev brevet nära kvinnan som påstås ha en affär med din man. Och vill inte hamna i bråk med kvinnan på privat plan som den som "outat" henne och väljer att vara anonym.
    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Anonym (tror på det)

Varför skulle man vilja skriva om en sådan sak anonymt om det INTE stämde? Har inte folk bättre saker för sig?

Beklagar TS.

• Anonym (länge sen)

Det var rätt länge sen och jag var rätt ung då, bodde inte sambo med killen i fråga, men hade varit ihop i över ett år. Fick ett brev på posten en dag där en tjej skriver att min dåvarande hade en annan tjej (gud så WT det låter men man väljer det ju inte själv...). Vi bodde just då i olika städer och jag valde att avsluta då det ändå inte kändes rätt. Träffade killen ett par år senare och han berättade att det var tjejen som han hade vid sidan av som skrev brevet. Hon hade tröttnat på att inte vara nr 1 och ville ha honom för sig själv... Han hade då dumpat henne och flyttat till staden jag bodde i för att försöka med mig igen (utan att berätta det för mig). Jag var ung och dum, tyckte det var romantiskt och så var vi ihop i 3 år till, något jag ångrar än idag. Han förstörde stora delar av mina tonår med svartsjuka och kontrollbehov.

Nåväl, hoppas det inte är så i ditt fall TS. Det finns dumma människor därute som vill förstöra för andra. Vad står det i brevet?

• Anonym (^^)

Om det skulle vart jag som hade fått ett sånt brev så skulle jag :

1. Skulle inte ha talat om det för sambon att ett anonymt brev kommit (eller svårt att säga om han i slutändan inte gjort något, fast då kan man själv säga att man inte trodde på brevet därför man inte sagt något)

2. Observera sambon lite (även fast man litar på honom så skulle man nog få en tankeställare om man får ett sånt brev)

3. Man kan aldrig veta vad den anonyma avsändaren har för avsikter. Kanske e det "älskaren" som vill att du ska veta eller så kanske det e någon som vet om deras relation och tycker det e helt fel mot dej och vill tala om det för dej utan att avsändaren ska få skit på något sätt.

Har lästa några gånger här inne att folk blir uppmanade att tala om för den personen som blir sårad även om man nu känner att man måste va anonym. 

• Liljeblomman

Ligg lågt! Kanske är det tjejen som utpekas som skrivit brevet själv - antingen för att hon är svartsjuk på er och vill förstöra, eller för att hon ÄR din sambos älskarinna.

Det är mycket märkligt att hon inte svarar dig, dock. OM hon är oskyldigt utpekad borde hon ju själv bli ganska upprörd, kan man tycka.

Svar på tråden Fick ett anonymt brev på posten om att maken är otrogen!