• Anonym

kan man ta reda på en annans ip adress?

hur gör man isåfall?
    ha en som trackar mig heela tiden via msn och nu är jag less och vill veta vem personen är
    så hur gör jag?

• Svar på tråden kan man ta reda på en annans ip adress?
  • Pickeli

Hur ska du gå tillväga när du fått tag i ip-adressen då?

• Anonym

Du har inte så mycket nytta av att veta ip-adressen eftersom opperatörerna endast lämnar ut info till polisen.

• Anonym

han påstår sig skickat saker till min adress inget dykt upp än
    men han vet var jag bor och mitt person nummer mm,

nu vill jag veta vem han är går det?

• sockerbecca

Jag skulle blocka honom, spara det han sagt till dig i en fil, och om det kommer paket du inte vill ha eller om han redan hotat dig så kontakta polisen. Då kan de kolla upp IP och göra utredningen. Går kanske att ta reda på själv, men jag vet inte hur.

Mest troligt är det någon idiot som vill ha lite uppmärksamhet. Skulle det vara något värre så hör med polisen

• RainMan1x7x

Det finnar tjänster som hjälper dig om han trackar dog på msn. Men antagligen gör han som jag och lånar någon annans IP.

Novus Ordo Seclorum
  • Irminsul
    Anonym skrev 2011-05-10 17:51:39 följande:
    hur gör man isåfall?
    ha en som trackar mig heela tiden via msn och nu är jag less och vill veta vem personen är
    så hur gör jag?
    Det blir nog svårt. Men är din msn adress känd bland många? Du kan ju fråga din bekantskapskrets ifall någon har frågat om den. Ifall du har din mejl synlig på till exempel Facebook så bör du ta bort det. Fundera på vem som skulle kunna ha anledning att tracka dig. Det lär ju vara en person antingen i din bekantskapskrets eller strax utanför din bekantskapskrets. Det är möjligt att du kan lista ut vem det är. Observera hur personen uttrycker sig. Kanske stavar den fel på ett katakteristiskt sätt eller använder något lite ovanligt ord. Anteckna allt och försök gå den vägen.
  • Dada

Hur kan jag hitta ip adres för någon annat som trakasera mig i 7 månadet

Svar på tråden kan man ta reda på en annans ip adress?