Inget namn känns rätt på vår 2-veckors bebis, är det normalt att känna så? Hjälp.
Jag går snart in i en depression känns det som!
Vår söta lilla tjej är ca 2.5 vecka gammal och vi kan inte enas om ett namn. vi hade bestämt ett namn och hargått ut med det till släkt och vänner, sambon gillar det men jag tvekar om det är rätt namn på henne.
Det känns hur jobbigt som helst att kalla henne vid namn, säger mest smeknamn och sånt vi kallade henne i magen men det kanske är så det är - det kanske inte är helt naturligt att kalla barnet vid namn direkt?
Hur som helst kommer jag inte på ett bättre namn heller, men just nu finns inga fina flicknamn alls tycker jag.
Lyssnar kanske för mycket på omgivningens tankar om namn också och är rädd att det blir fel.
Det namn vi valt kanske är lite för modernt för mig? kanske vill jag ha mer traditionellt namn, ingen aning... Namnet ligger på topp 5-listan så det är ju inget konstigt namn, men hur vet man att det är rätt????
Vad gör man, vi kan ju inte vänta hur länge som helst och ju längre tid som går, desto mer vana blir vänner och släkt och sambon med att kalla henne det som vi kommit fram till.
Fler som har tvekat som jag?