• Anonym

Hur säger man till sin kille att han börjar bli tunnhårig?

Min pojkvän börjar bli tunnhårig och det märks extra väl för att han har långt hår och ni kan ju tänka er att det inte ser sådär jättesexigt ut.. Men jag vet inte hur jag ska säga till honom att han kanske borde klippa sig/raka av allt hår? Det känns som att det är väldigt känsligt för honom (han är bara 22 år dessutom) och han har aldrig nämnt nånting om det själv.

Ska jag bara vänta och se om han inser själv att det är dags att kapa kalufsen eller ska jag säga nåt? 
    Jag vill inte att han ska bli sårad heller även fast han säkert är väl medveten om det själv.

Själv så tänder jag inte på rakade killar och jag älskar hår! Gärna långt på killar. Men långt hår och början på flint är ju inte speciellt vackert.

• Svar på tråden Hur säger man till sin kille att han börjar bli tunnhårig?
  • Lindreas

Varför ska du säga något alls? Tror du inte han märker det själv?

• Anonym (*)

Du skriver att du tror att han vet om det själv. Då behöver du väl inte säga något? Hans skalp, hans val?

• Anonym (jag)

Han är säkert väldigt medveten om det själv, men tror kanske att om han inte säger nåt om det till dig så kommer inte du att lägga märke till det.

• Lillan L

Inte ska han väl ha den frisyr du helst önskar utan han ska ju ha det som han själv vill.

• tantS

"haha! Du börjar bli tunnhårig!" Sen säger du att du alltid tyckt han skulle se sexig ut skallig eftersom han har så fint huvud ;P

• Anonym

Ja men han kan ju inte tycka själv att det är snyggt som det är nu. Jag vet inte, han kanske hoppas att hans hår växer ut igen eller så kanske han vill ha kvar sitt långa hår in i det sista.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-05-10 19:21:28 följande:
    Ja men han kan ju inte tycka själv att det är snyggt som det är nu. Jag vet inte, han kanske hoppas att hans hår växer ut igen eller så kanske han vill ha kvar sitt långa hår in i det sista.
    Varför KAN han inte tycka det är snyggt som det är nu?? Tycker det är elakt om du ska påpeka detta, för är det något som är känsligt för män är det just att bli tunnhårig,,låt det va!!
  • Lindreas
    Anonym skrev 2011-05-10 19:21:28 följande:
    Men det kanske han gör? Han kanske också vill ha kvar sitt långa hår så länge han kan? Eller så skiter han helt enkelt i vilket? Vilketsom så är det här inget problem som du behöver lägga dig i, låt honom själv bestämma. Om du nödvändigtvis måste hålla på så kan du ju hinta lite snyggt när ni kollar på tv och en rakad man visas, att du tycker det är snyggt och att det skulle passa din karl.

Men annars tycker jag faktiskt att du ska lägga ner.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-05-10 19:23:01 följande:
    Varför KAN han inte tycka det är snyggt som det är nu?? Tycker det är elakt om du ska påpeka detta, för är det något som är känsligt för män är det just att bli tunnhårig,,låt det va!!
    Ja jag kanske är ytlig av mig men jag tycker inte att han är lika snygg när han har håret sådär hur kär jag än är i honom. Men om det är SÅ känsligt att ta upp det så får jag väl helt enkelt hålla tyst då och hoppas att han nämner nåt själv snart. Det känns bara så jobbigt att ingen av oss säger nåt fast båda vet om det. Det blir ju bara ännu mer pinsamt då, tycker jag.
  • Anonym (emma)

Tycker inte heller du ska säga något. Jobbar som frissa och det kan vara väldigt känsligt för män att tappa håret, både för unga och gamla.

Men om du absolut måste säga något så kanske du kan börja samtalet med att du själv kanske skulle vilja ha en förändring och fråga honom om råd. Sen kan du fråga om han har funderat på en förändring. Om han inte vill eller du ser att han tycker det är jobbigt så ska du släppa samtalet.

Älska honom för den han är helt enkelt.

• Anonym (fia)

Vänd på det. Om du hade börjat få hängbröst, skulle du då vilja att din kille påpekade det för dej och bad dej ha kläder där det inte syntes? Fundera på svaret, sen kan du besluta dej för om du ska kommentera din killes hår eller inte.

• Anonym

Att någon blir lite småfet är en sak, det kan man ju påverka själv, att någon luktar illa, man kan duscha, men att klanka ner på någon som är tunnhårig, nej det får man absolut inte göra tycker jag..

• Anonym

Okej okej bäst jag inte säger nåt då. Tycker faktiskt synd om honom som tappar håret så tidigt så det skulle väl kanske göra ännu ondare om jag nämner nåt om det oxå..

• Anonym (Pia)

Min kille börjar bli tunnhårig (23 år) Han märkte de själv och har super ångest!
    Jag säger inget om de, för han e ju inte skallig el så, utan för att de är känsligt helt enkelt, vill han prata om de så gör han de :)

Svar på tråden Hur säger man till sin kille att han börjar bli tunnhårig?