• busens mamma

konstig pulserande smärta i ryggen

Hej,
    jag råkade ut för konstiga värkar i ryggen för några dagar sedan. Jag var stressad på våran dotter som provocerade/trotsade väldigt mycket, och jag blev väldigt uppstressad av henne. Är gravid i vecka 35 snart 36. Har tendens till för högt blodtryck just nu också på slutet. När jag var som mest upprörd så kändes det som om jag skulle blivit skjuten i ryggen med flera skott (inte för att jag upplevt det) jag tappade andan av smärta...  sen kände jag tendenser till det lite senare samma dag. Blev så rätt att jag vågade knappt röra mig efter det. Är det någon som upplevt något liknande? Sammandragningar/förverkar har jag upplevt, och det har varit runt magen. Men detta...??? Det kändes i nedre till mitten av ryggen

• Svar på tråden konstig pulserande smärta i ryggen
  • jennnyberg

Så kände jag i min andra graviditet  med.....det började nån vecka innan jag födde..... kanske ska kolla med BM?

• busens mamma

ok, fick du det flera gånger/dagar innan du födde?
    Föddes barnet vid beräknad tidpunkt eller för tidigt när du kände så?
    Jag hade det endast den dagen, men har tagit det extremt lugnt med allting för att inte sätta igång för tidig förlossning.
    Blir ju lite nervös att något ska gå galet. Ja, jag hade tänkt ring BM om det fortsatte.

• jennnyberg

Mitt barn föddes i vecka 38+2......  jag kände väl så ett par...kanske 3 gr innan.... och det va när jag va "uppstressad" av min andra son....
    Tyckte man va nervösare med andra barnet än första rent generellt.....
    Men ring o kolla vet jag!  O hoppas verkligen din lilla stannar där den e till vecka 38 iallafall.....

• busens mamma

ok, jag fattade att det hade med min upprördhet att göra iaf, så vi skickade iväg dottern till farmor och farfar för att jag skulle få vila. Fick dåligt samvete för det, men hon har det så bra hos dem.
    Ja, jag är mer nervös också för förlossning och annat med, denna gång fattar man ju vad man ska gå igenom. Bebisen är ju ganska stor men lite till borde den ju stanna kvar. huuu... nervöst

• jennnyberg

Jag ringde förlossningen...... för som sagt...jag va så nojjig mest hela tiden =) ha ha..... dom sa nog inte så mycket..... Typ: Ja det låter väl som förvärkar....har du tagit en alvedon....(standardsvaret.....har du tagit alvedon)
    Spände sig din mage i samband med smärtan?

• busens mamma

ja, alvedon verkar vara lösningen för allt. Tungan ute
    kommer inte ihåg, för jag vek mig framåt, blev mest chockad av att jag liksom inte fick luft.  Och dottern trotsade på Antar att du fick sammandragningar i magen då?
    Senare samma dag när jag var irriterad så kände jag av det lite lätt igen, men då lade jag mig på soffan för o lugna ner mig. Inte lätt med gravidhumör

• jennnyberg

Ja jag fick samandragningar samtidigt..... men jag tog en alvedon o allt blev bättre...ha ha..... gravidhumör e grejjer det..... man tycker lite lätt synd om mannen i hushållet.....

Hoppas att du får vila lite...de e ju inte lätt när man har en till liten hemma....Hur gammal e hon?

• busens mamma

hon är 4 år. är i sommarstugan med farföräldrar på obestämd tid, hon får bestämma när hon vill komma hem, det verkar hon helnöjd med

• annaaj

Hej

Jag har sökt för precis detta i ett år nu och ingen fattar vad jag menar. Jag får panik. Fick du någon hjälp? Snälla snälla svara. Kunde inte beskrivit det bättre än du gjort. Har det gått över för dig?

Svar på tråden konstig pulserande smärta i ryggen