Hur känner jag? Är jag kär?
Jag har säkert ett lyxproblem. Men lika jobbigt är det för det.
Jag vet inte längre vad jag ska göra, så jag hoppas att nån där ute vet och kan hjälpa mig.
Jag har en ny på g. Eller ska jag säga en ny pojkvän. Efter ett långt förhållande på nästan 10 år.
Denne man älskar mig. Han behandlar mig som en prinsessa. Jag tycker om honom hur mycket som helst. Han gör mig glad. Vi har samma intressen och vill båda ha familj inom kort. Han är alltså perfekt.
Till saken: Han är inte så attraktiv. Han är snygg ibland, trots att han vanligtvis inte är "min smak." Han blir finare och finare hela tiden och hans personlighet är helt underbar. Bättre man finns inte. Förutom den där attraktionen då.. Jag vet knappt hur det är att vara kär, det var 10 år sedan sist. Men jag tänker på honom hela tiden, däremot dagdrömmer jag inte om honom. Jag funderar på hur det skulle vara att ha en familj med honom, men inte saligt utan mer "såhär kan det se ut. vill du ha detta?" Jag vill vara med honom nonstop. Vi umgås otroligt ofta och de senaste 4 veckorna har vi träffats varje dag och sovit hos varandra. Jag pratar om honom med alla hela tiden. Vi har sex som funkar jättebra, och vi skrattar massor tillsammans. Han pratar om en framtid med mig. Villa och barn. Precis vad jag också vill. Vi dagdrömmer tillsammans. Han saligt, jag lite mindre saligt. Det pirrar nästan aldrig. Den där känslan "YES" dyker aldrig upp. Ska den det? Kanske är en sak som jag bara inbillat mig ska ske när man träffat den rätte?
Jag har trott att han bara är en vän. Vi har levt som vänner tills nyligen. De senaste 2 månaderna har jag valt att ge honom en chans. Jag tycker verkligen om honom. Vi har kul och trivs ihop och han skulle bli en superfin pappa åt mina barn.
Ena stunden vill jag bara flytta ihop och skaffa barn och hela kalaset på en och samma gång, men sen ibland ser jag attraktivare män ute på stan som gör mig osäker igen. Ensamma känns allting rätt okej, förutom att jag aldrig blir salig, som jag blev under förälskelsen med mitt ex. Är jag rädd att binda mig igen?
Vad är det med mig? Jag tror nog att hans utseende spelar mindre roll, för hans personlighet är så himla fin och vore jag riktigt ytlig så skulle jag väl aldrig gett honom en chans? Eller? Hur funkar det?
Är jag kär? Känner jag mig bara ensam och tar vem som helst?
Jag har frågat mig själv om jag känner mig ensam och om jag skulle kunna tänka mig nån annan vän eller så hos mig och svaret blir då nej. Bara han som jag vill ha hos mig.
Jag har tänkt att jag ska låta mig ta det i min takt och inte rusa fram något. Men samtidigt vill jag veta för vår skull rätt så snart eftersom mina känslor tar på oss båda. Han kan vänta, han älskar mig så, men jag känner mig helt trasig ibland. Det finns stunder då jag älskar honom och vill ha honom 110% och det finns stunder då jag känner att han inte är rätt alls.
Snälla ni, finns det nån som vet vad jag känner?? Jag har ingen aning..