• Anonym (bulan)

Vad är detta?? (Bild)

Är det nån som vet vad detta är?? Det är mitt 4:e bett/utslag på samma ben på 2 veckor. Det är skit svullet, svullnaden går ut ca2-3 cm och jag kan *ta tag* i bulan och den gör skit ont och varar.. nån som vet? borde man söka för detta?

Kollar man noga så ser man kanterna på bulan..
  • Svar på tråden Vad är detta?? (Bild)
  • Anonym (...)

Inflammerad hårsäck?

• Anonym (insekt)

Sådär ser jag ut efter ett vanligt myggbett ibland. Kan ju vara i princip vad som helst, men känns det varmt å gör ont hade jag nog ändå åkt in och kollat det om det inte lagt sig på ett par dagar.

• Anonym

Ser ut som ett insektsbett. Som blivit inflammerat. Du har kanske kliat på det och fått in smuts.

Jag får lätt inflammation om jag blivit biten av något djur. Har salva mot det. "Microsid" - eller nåt i den stilen heter salvan.

• Anonym (bulan)

okej.. ja nåt bett verkar det ju vara, men har aldrig varit med om att det har blivit så svullet och gjort så satans ont!!

har inte kliat på själva bettet men lite vid sidan av, själva bulan å bette går inte att röra..

• Anonym (bulan)
    Anonym skrev 2011-05-10 22:06:41 följande:
    Bromsbett?
    Ja det kan det ju vara, kan ju vara vad som helst.. det som är lite konstigt är att det kommer under natten och när jag vaknar så känner jag bara att jag har ont.. och jag har varken fönster eller nån dörr öppen så jag förstår inte hur i hela friden den/det har tagit sig in.. man hade ju märkt om man hade haft en geting eller broms inne i rummet när man somnade...
  • Anonym (loppan)

Det kan vara ett loppbett=( Har du nyligen renoverat eller gjort några golvarbeten i ditt hem. Mina syskonbarn såg ut så där efter att min svåger brutit upp golvet i deras hus, och i det fallet var det loppor, tyvärr.

• Marnet

Har du katt?? Dom kan ha med sig fågelloppor så där blir jag när jag blivit biten svullen o kliar som fasen...

Svar på tråden Vad är detta?? (Bild)