MariaN skrev 2011-05-14 12:56:55 följande:
Tack allihopa för era superbra och utförliga svar.
Vi ska åka till Faliraki och bo på ett hotell som hette Mitsis faliraki beach. Något ni känner till?
Jag tror jag ta med välling, gröt och bjöjor och det. Sen kanske eventuellt någon barnmatsburk. Men det mesta får han nog äta med oss. Kanske är bra att ha med någon burk om vi ska äta något som inte passar honom, eller någon knasig tid.
Det är ju ett hotell vi ska bo på. Vet ni hur det brukar vara med vattenkokare och så på rummet då? Det kanske jag ska ta med hemifrån för att vara på den säkra sidan?
Det där med bilstol har jag inte ens tänkt på :S Jag har aldrig varit i just Grekland, men alltid annars när vi varit utomlands har vi ju åkt taxi ibland. Är det tillåtet att åka taxi utan bilstol eller? Hur har ni gjort med era större barn, han åker ju inte i babyskyddet längre (vilket annars är smidigt att ta med) han har ju steg 2 bilstolen eller hur man säger.
Hur är det med vaccin och sånt? Nu till veckan blir han 1 år och då ska vi till BVC och han ska få någon spruta då. Men vi har ju vaccinerat oss med Twinrix, men är det någonting som barn får eller behöver vid resa utomlands?
Tack än en gång. Ni har varit till stor hjälp!
Vaccin behövs inte.
Du får åka utan bilstol, (Men vill du verkligen det)?) men det är inget jag rekommenderar, greker kör som (ursäkta) idioter, och gärna på alkohol (de har flest trafikolyckor i hela europa).
Vi har kånkat med bilstol. Även till större barn.
RIng hotellet och fråga om vattenkokare. Det kan nog var lite olika, men det är ju ett enkelt samtal.