• Saken

Någon med erfarenhet av "Hawaiian Tropic"? Hjälp mig! :))

Ska Grekland snart, vågar man sola där med Hawaiian Tropic tanning oil på min osolkyssta kropp.. ?
    Vilka av Hawaiian Tropic produkterna har du/ni upplevt som bäst?
    Och varför?
    Har sett att det finns en hel djungel..
    jag skulle vilja testa en sådan tanning oil... fast kanske med solskyddsfaktor i...
    Men har hört att vissa fått galna brännskador?
    Fast det är väl kanske med dom extrema oljorna som ej har något uv skydd?

Jaaassi, jag vette fasen!
    Kom gärna med tips och förslag..
    Ska vara borta en vecka i Greklandd och det är enda semestern jag får så jag vill passa på och bli BRUUUN! =)

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av "Hawaiian Tropic"? Hjälp mig! :))
  • HelenaH

Hawaiian Tropic har jättebra produkter tycker jag, men är du väldigt ljus i hyn så bör du nog INTE börja med tanningoil det första du gör!! Ta istället en högre faktor (jag brukar köra 10 på kroppen och 15 på axlar och ansikte, men jag har lite mörkare pigment och bränner mig sällan).

• Agapi

Jag skulle inte rekomendera att ha olja utan skydd här (bor i grekland) nu. Du kommer troligtvis bränna dig ganska mycket. Men oljan med solskydd i kan du ju köra på. Jag tänkte faktiskt gå ner och köpa en med skydd idag.  Jag älskar lukten på deras produkter!

• Päron1986

Deras solskyddsfaktor 15, (alltså inte oljan utan den som är vit och krämig), hur luktar den?
    min är helt ny men luktar lite... skumt. inte särskilt gott

• EllanEriksson
    Päron1986 skrev 2011-07-30 12:56:41 följande:
    Deras solskyddsfaktor 15, (alltså inte oljan utan den som är vit och krämig), hur luktar den?
    min är helt ny men luktar lite... skumt. inte särskilt gott
    Typ ALLA deras produkter luktar kokos.. :)
  • slinkywookie

Lustigt att det ar forst nar man ar utsatt for stark sol varje dag man gor sitt basta for att tacka upp och kladda pa hogsta mojliga solskyddsfaktor :P Hade aldrig kommit pa tanken "tanning oil" och foreslagit atminstone faktor 30 rakt igenom. Helst 70 for utsatta stallen...

Ar nog lika blek efter 4 ar i solen som jag var i Svedala med zero sol :P Bast sa :P

• slinkywookie

Glomde forresten, Neurtogena har fina 70+ skydd och Banana Boat 30 funkar fint for kroppen utan att bli kladdiga eller tappa porer. Hawaiian Tropic ar ingen vidare, annat an den luktar gudomligt :)

Svar på tråden Någon med erfarenhet av "Hawaiian Tropic"? Hjälp mig! :))