• Mom2006

Vad väger era 5 åringar?

Dottern blev 5 år i april Hon väger 21,5 kg nu på morgonen Vad väger era jämåriga barn?

• Svar på tråden Vad väger era 5 åringar?
  • tini70

Min tjej är 4 år och väger 21 kg och är 110 cm och min kille är 5 år och väger 22,5 kg och är118 cm. Långa och smala båda två, brås på sin far, inte migFlört

• JAG är BÄST
    tini70 skrev 2011-05-11 09:11:00 följande:
    Min tjej är 4 år och väger 21 kg och är 110 cm och min kille är 5 år och väger 22,5 kg och är118 cm. Långa och smala båda två, brås på sin far, inte migFlört
    Vårt troll är 108cm å väger 17kg. Tycker det låter som normalt.

Alla säger att han är så lång och tar honom för en 5-6åring.

Vad är mer "normalt" för en 5 el 6åring att vara i längd?????
  • Mom2006

Dottern är 110 cm lång. Börjar oroa mig lite för att dottern väger för mycket. Enligt growing people är hon överviktig. Hon har inga bra gener från min sida (alla överviktiga). Själv har jag tagit tag i det genom viktväktarna för att inte överföra mina dåliga matvanor till henne. Någon som vet vad en 5 åring "ska" väga?

• tini70

Inte 17 kan hon vara överviktig!!! Vad har Growing people för krav. Min dotter ser ju ut som din och hon är allt annat än överviktig. 
    Var tvungen att väga och mäta henne nuGlad. 113 cm och 21,4 kg.

• tini70

Gick in på growing people och kan bara konstatera att de måste vara korkade!

• Mom2006
    tini70 skrev 2011-05-11 09:35:35 följande:
    Inte 17 kan hon vara överviktig!!! Vad har Growing people för krav. Min dotter ser ju ut som din och hon är allt annat än överviktig. 
    Var tvungen att väga och mäta henne nuGlad. 113 cm och 21,4 kg.
    Tack..
     Skönt att höra att andra också är ungefär lika stora.

Fick höra på bvc på 4 års kontrollen att hon låg på mer än medel så vi fick tänka på vad hon äter och inte godis och sånt mer än på helgen.

Man blir lite nojig när det gäller vikten när man själv varit överviktig hela livet. Vill inte utsätta henne för det.
  • Mejamus
    JAG är BÄST skrev 2011-05-11 09:15:31 följande:
    Vårt troll är 108cm å väger 17kg. Tycker det låter som normalt.

Alla säger att han är så lång och tar honom för en 5-6åring.

Vad är mer "normalt" för en 5 el 6åring att vara i längd?????
    Min dotter som fyllde 4 i februari är 108cm och hon ligger ett streck över "medelstrecket", så hon är lika lång som en medel-5-åring. Hur gammalt är ditt barn?

Nu var ju min dotter bara 4 men väger 18.6kg till sina 108cm, vilket passar hennes längd perfekt tyckte BVC,
    Min son fyller iofs 6 i juni, han väger 28.6kg och är ca 125cm lång. Enligt barn-bmi är han överviktigt, tyvärr. Om du är oroligför din dotters vikt, fråga BVC om råd. Tror inte det finns en viss vikt för olika åldrar utan det beror ju på mkt annat såsom längd, kroppsbyggnad osv.
  • strojes

Min äldsta tjej var på 5 årskontrollen 106,5 cm lång och vägde 16,5 kg.
    Nu som 6 åring är hon ca 110 cm lång och väger 17-18 kg. Hon ligger en kurva under på både vikt och längd, kanske någt mer under på vikten.

Starta din egen medlemsgrupp. www.familjeliv.se/Start/1.1093405
  • ELI 79

Min son blir 5 i sept och han är 103 cm lång och väger 17 kg.

Svar på tråden Vad väger era 5 åringar?