• Babybalo

Tvåmånaders bebis som vrider huvudet från sida till sida

Min lilla snart tvåmånaders började med något skumt igår...
    Hon vrider huvudet från sida till sida a la Stevie Wonder, om ni förstår hur jag menar. Det ser ut ungefär som att hon sitter och tittar på en tennismatch. Hon gjorde det igårkväll när hon satt i mitt knä och nu på morgonen i babysittern.
    Finns det någon som känner igen? Jag vet att äldre barn kan göra såhär, men hon är ju bara två månader... Såå orolig!! 

• Svar på tråden Tvåmånaders bebis som vrider huvudet från sida till sida
  • Linnika

Min lille kille håller också på så ibland.. 
    Men jag har ingen aning om varför.. Nån annan som vet?

ღ Linus ღ
  • Caladhiel

Satt hon med huvudet lutat mot dig? Tänkte ifall det kanske kliar i hårbottnen, för min son har gjort så i omgångar men slutat om man masserat eller borstat huvudet...

• Babybalo

Tack för svaren!
    Jag hon satt med huvudet mot mig, och även lutad i babysittern. Ska testa att massera hårbottnen...
    Någon annan som har erfarenhet? 

• Smmm

Min 2månaders gör så när hon ligger på mage o kollar upp. men jag har inte tänkt att det skulle va nå konstigt med det? hon kollar väl läget bara, mkt att se på? :)

• Babybalo
    Smmm skrev 2011-05-11 09:36:16 följande:
    Min 2månaders gör så när hon ligger på mage o kollar upp. men jag har inte tänkt att det skulle va nå konstigt med det? hon kollar väl läget bara, mkt att se på? :)
    Min dotter gör det när hon ligger på rygg eller lutar bakhuvudet mot något. Huvudet vrids också lite väl snabbt för att hon skall hinna  titta på saker. Hon är inte alls borta när hon gör det och börjar jag prata med henne eller söker ögonkontakt så slutar hon, men det se så skumt ut. Precis som en liten Stevie Wonder!
Svar på tråden Tvåmånaders bebis som vrider huvudet från sida till sida