-
Hej! Jag har lite frågor ang mat som vi äter, men ska ju inte ge barn under ett år mat med extra salt i! Men jag tänkte på att i juli så är våran flicka en vecka ifrån 1 år och vi ska åka till Spanien Alcudia i en vecka, och har lite funderingar över om jag kan beställa in mat och hon äter med mig eller om jag måste ta med barn burkar eller hur de ser ut va tror ni?
-
Svar på tråden Mat utomlands!
-
Jag skulle gardera mig med några burkar i nödfall. Annars går det bra att ge henne samma mat som ni äter förutsatt att det inte är supersaltat då och att hon gillar det.
-
ja precis att man tar med några burkar och att hon kanske äter ett mål med mig om dan eller så!! om man beställer in barn mat är det mindre saltat då?
-
Du kan ju be vid beställning att det ska vara osaltat i den mån det går...
-
Om hon bara är en vecka från ett år så är det inga problem med att hon äter samma mat som ni men som ovanstående skrev så behöver det ju inte vara super salt. När min dotter var runt 10 mån och åt dåligt men gillade korv så sa hon att jag lugnt kunde ge t.ex. falukorv och det är ju en del salt i.
Vi ska åka utomlands med vår dotter i sept och då kommer hon visserligen vara 21 mån. Vi kommer att beställa in mat till henne men även ta med någon burk eller två ifall att. Vi kommer även ta med välling och typ ellas kitchen, med tanke på värmen alltså. -
Du har fått bra svar i din andra tråd också ts. Lite salt i maten är inte farligt, men ska doseras med måtta såklart och inte tillsättas mera.
Äter hon gröt eller välling är det också bra att ha med. -
aa precis=) tack så jätte mycke för svaren, det är så mycke grejer och tänka på som måste ändå vara enkelt när man reser med barn!!tack än än gång