• grönräv

vagga spjälsängen, någon som provat?

Hej!
    Vår lille har sovit i vagga sedan 3 månader och nu är det ur säkerhetssynpunkt dags att börja sova i spjälsäng. Jag har kollat lite på sk. "vaddmedar" samt  sängvaggare som är gjorda av små gummi"proppar" ..

Någon som testat någon av dessa ? Var de bra/värt sitt pris  osv?

• Svar på tråden vagga spjälsängen, någon som provat?
  • moonlight

Jag har vyssan lull tassar som sitter på spjälsängen till min tjej. Dom är verkligen superbra o ett tips är att kika på tradera för bättre pris. Dom är i vilket fall mer än värd sitt pris tycker jag i alla fall.

• johanna 77

hej
    Vi hade också vagga till vår lilla tjej... men vi fick tippset att inte skaffa sånna vaggtassar.... och tipset är att inte chemma bort dem med att de ska vaggas till söms.... då vill de ju bli vaggade till söms för jämnan....

har även läst att man skall försöka att ha så lite "prossedurer" som möjlitg för sig... just för att man inte skall behöva sjunga vycha och så vidare... kan ju vara jobbigt om ni sover borta och inte vill ta med vychtassarna...tex

lycka till

• La Lola
    johanna 77 skrev 2011-05-12 14:34:33 följande:
    hej
    Vi hade också vagga till vår lilla tjej... men vi fick tippset att inte skaffa sånna vaggtassar.... och tipset är att inte chemma bort dem med att de ska vaggas till söms.... då vill de ju bli vaggade till söms för jämnan....
    Så behöver det såklart inte alls bli.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • dripdrop

Man vaggar väl om det behövs. Inte så lätt att inte "skämma bort" bebisen. Vad ska man göra då, låta den skrika eller? :S

• moonlight
    hej

har även läst att man skall försöka att ha så lite "prossedurer" som möjlitg för sig... just för att man inte skall behöva sjunga vycha och så vidare... kan ju vara jobbigt om ni sover borta och inte vill ta med vychtassarna...tex

lycka till
    Min tjej vill inte bli vaggad till sömns för jämnan...Hon somnar i sin säng själv på kvällen o ibland ca 5-6 gånger/månad får jag vagga henne till sömns en gång på natten. Brukar ta ca 5-10 minuter o det tar minst 45 minuter för henne o somna om i våran säng så för min del är valet enkelt.

• johanna 77

jag mena inte att provosera.

Jag menar bara att barn vänjer sig och att de älskar rutiner...

vi började tex med att sjunga vår dotter till söms... (nu slutade vi med de när vi blev förkylda och hostade lungorna ur oss om vi försökte... men det kan ju var jobbigt om man tex står på en restaurang och måste sjunga sitt barn till söms (speciellt om man sjunger falskt, som vi gör i vår familj!! )

lycka till

• La Lola
    johanna 77 skrev 2011-05-12 15:18:30 följande:
    jag mena inte att provosera.

Jag menar bara att barn vänjer sig och att de älskar rutiner...

vi började tex med att sjunga vår dotter till söms... (nu slutade vi med de när vi blev förkylda och hostade lungorna ur oss om vi försökte... men det kan ju var jobbigt om man tex står på en restaurang och måste sjunga sitt barn till söms (speciellt om man sjunger falskt, som vi gör i vår familj!! )

lycka till
    Provocera? Obestämd
    Nä, det gjorde du inte.

Rutiner går att vänja bort/ändra.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • johanna 77
    La Lola skrev 2011-05-12 15:25:25 följande:
    Provocera? Obestämd
    Nä, det gjorde du inte.

Rutiner går att vänja bort/ändra.
    hej
    visst går det att vänja bort och ändra rutiner.... men känner man på än gång att man kommer att vilja ändra på något som man inte äns har infört ..... kan det ju vara lättast för än själv att inte börja med det.....

men jag vet inte.... det är så jag ressonerar... andra får göra precis hur de vill.  Ville bara tipsa om hur vi har gjort....
  • grönräv
    hej

lycka till
    Mja, lillkladden behöver inte vaggas till sömns, men det är de där gångerna då han tror att det är morgon vid 05:00, några vaggningar då så somnar han om till 08:00!  det är enda gången det behövs vaggas..
  • grönräv
    moonlight skrev 2011-05-11 19:51:34 följande:
    Jag har vyssan lull tassar som sitter på spjälsängen till min tjej. Dom är verkligen superbra o ett tips är att kika på tradera för bättre pris. Dom är i vilket fall mer än värd sitt pris tycker jag i alla fall.
    såg såna tassar nånstans.. men det kändes så läskigt när jag tänkte efter, typ att det skulle kunna tippa över?
  • grönräv

...och vi brukar ha med lillen till farmodern där vi sover över, där finns endast spjälsäng utan några tillbehör - vilket funkar, men då får man vara beredd att gå upp ett par- tre timmar tidigare än om man hade kunnat vagga till sömns igen.

Svar på tråden vagga spjälsängen, någon som provat?