• Nikki81

Vad heter era halvsvenska barn?? Behover namnforslag!

Den har fragan kanske passar battre bland namn kategorin men lagger in den har anda for fragan ar till er svenskar som bor utanfor Sverige. 

Vad heter era barn eller vad har/hade ni for namn pa listan till era barn? VI vantar barn nummer tva. Jag ar svensk talande och min sambo talar engelska. Vi vill ha ett namn som fungerar nagorlunda pa bada spraken eftersom vi talar bada tva hemma.

Men nu ar vi fast. Kommer inte pa nagot namn vi bada gillar och bara en manad kvar! Behover lite inspiration!

Tack pa forhand! 

• Svar på tråden Vad heter era halvsvenska barn?? Behover namnforslag!
  • lilla mej

min dotter heter Sofia vi bor pa irland..

jag ar lite i samma sits for jag letar ett kill namn som passar till sofia och bade pa engelska och svenska.. 

• Wagram

Mina barn är svensk- fransk- och engelsktalande och heter Elliot och Lilja.

• karet

Min kusin är svensk, mannen engelsman.
    Deras barn heter Rebecca, Thomas, Emma.

Annars funkar ju Christopher, Olivia, Sandra, Peter, Michael, Vanessa, Emily, Matilda

• Nikki81
    lilla mej skrev 2011-05-11 15:59:18 följande:
    min dotter heter Sofia vi bor pa irland..

jag ar lite i samma sits for jag letar ett kill namn som passar till sofia och bade pa engelska och svenska.. 
    Sofia ar jatte fint och jag gillar aven Sophie. Men tyvarr har jag en nara kompis som heter Sofia och ett kusin barn som ar Sophie... Vad har ni for namn pa listan an sa lange?? Eller vad har ni pratat om for pojknamn??
    Wagram skrev 2011-05-11 15:59:35 följande:
    Mina barn är svensk- fransk- och engelsktalande och heter Elliot och Lilja.
     Elliot ar jatte fint men tyvarr heter min sambos ex barn det sa det ar uteslutet.... Alla namn vi bada gillar kanns som de redan ar tagna. Sambon gillar Lilja jatte mycket men jag ar lite tveksam dar. : )
    karet skrev 2011-05-11 18:24:08 följande:
    Min kusin är svensk, mannen engelsman.
    Deras barn heter Rebecca, Thomas, Emma.

Annars funkar ju Christopher, Olivia, Sandra, Peter, Michael, Vanessa, Emily, Matilda
    Rebecka, Thomas och Emma kanner vi manga i var generation som heter. Daremot gillar jag Olivia och det star med pa var lista.... Namn som Peter och Michael skulle jag nog inte riktigt veta hur jag skulle uttala dem. Vi bor i Asutralien nu men vill flytta till Sverige om nagra ar. Blir de Piiter och Majkel nu och sedan Peter och Michael i Sverige?? Eller ska jag anvanda svenska uttalet medans kompisar och skolan anvander det engelska?
    oOMayaOo skrev 2011-05-11 18:25:02 följande:
    Vårt barn heter Elia.
    Uttalar ni det Ilaja eller som man laser det pa svenska? Jag gillar Eli (Ilaj) jatte mycket men det finns tva Elias i vanskapskretsen redan. Funderade istallet pa Elias och gillar det jatte mycket. Det ar valdigt ovanligt har och folk skulle nog fraga hur det uttalas innan de sager 'Ilajas'. Men aven det uttalet har jag inget emot. Sambon, som aldrig hort namnet tidigare, ar dock lite emot. Han tycker det later konstigt. Men jag jobbar pa att han ska vanja sig med det namnet! Ibland maste man ju hora ett namn upprepande ganger innan man borjar gilla det. 

Tack for alla forslag hittils och fler valkomnas!!

• sofhia

Grattis till den kommande bebisen! Jag bor i engelsktalande land med engelsktalande sambo och var dotter heter Allira. Funkar bra pa bada spraken.

• Tjatmorsan

Det var jatteviktigt for mig att namnen funkade pa bada spraken (sarskilt att de UTTALADES likadant). Mina barn heter Heidi och Reuben. Forutom att vissa av svennarna tror att det uttalas "Rojben" av nagon tyskinspirerad anledning sa har det gatt bra, haha. Andra namnfoslag som vi hade var Lottie, Cecilia, Britta och Anton. 

• caliningrad

Hej!
    Hade liknande funderingar nar min dotter kom.
    Ville hitta ett namn som funkade i Frankrike, Sverige, Ryssland, engelsksprakiga lander och som kunde uttalas i  Asien (av olika skal).

Nu heter min dotter Nina, perfekt tycker jag. 

• dripdrop

Engelsktalande sambo, vår dotter heter Linnea. Funkar bra, ibland frågar folk om det uttalas "Linia" vilket ju typ är rätt :P

Svar på tråden Vad heter era halvsvenska barn?? Behover namnforslag!