• Anonym (bortglömd?)

Är jag känslig eller? "Bortglömd" av min sambo på min födelsedag...

Fyllde för ett tag sedan 30 år. Eftersom jag vet att min sambo inte är helt brydd så frågade jag honom om han hade några planer för mig, för annars ville jag planera något själv så att det skulle hända något på min födelsedag. Men jo, det hade han tydligen. Vi skulle göra något och han verkade rätt så hemlighetsfull...

Dagen kom, jag fick blommor på morgon innan han åkte till jobbet! Jättegulligt såklart. Var ganska så förväntansfull på vad som skulle ske, eftersom han nu hade verkar så hemlighetsfull och sagt att vi skulle hitta på något. Jag hade inte ordnat med något själv pga det...inte bjudit mina vänner och släkt på fika heller, eftersom vi ju skulle vara upptagna (trodde jag).

Sambon kommer hem från jobbet. Absolut inget händer. Det var som vilken vanlig dag som helst. Inte ens en present fick jag...han mumlade något om att jag skulle få pengar till kameragrejer (mitt intresse), men de har jag inte sett röken av. Och så skulle vi "någon gång" gå ut och äta. Den dagen har inte kommit ännu kan jag säga... 1,5 månad sen jag fyllde år.

Fan vad besviken jag blev! Jag kunde ju då istället ha bjudit vänner och familj på fika och fått känna mig åtminstone LITE uppvaktad!! Men nu blev det inte så... Det blev en vanlig dag bara.

Är det jag som är känslig? Hur hade du reagerat?? Jag kan inte riktigt släppa det här... Är verkligen inte den bortskämda typen, men jag fyllde faktiskt jämnt. Kan han inte anstränga sig lite då? Jag gjorde så himla fint för honom när han fyllde 30.

• Svar på tråden Är jag känslig eller? "Bortglömd" av min sambo på min födelsedag...
  • Anonym

Jag hade gärna sagt att du inte är känslig och så men förstår att du reagerar som du gör. Jag hade blivit skitless! Och besviken och dylikt och dylikt...

• Mamsis

Hahahaha, han kanske trodde blommorna skull räcka som 'speciell' grej Elelr så blev det snålt i kassan lite oväntat och därför har han inte gett dig något än?

• Anonym

Jag hade blivit jätte besviken om min sambo hade gjort så. För jag menar om han säger att han har planerat något och sen inte blir av så skulle vem som helst blivit jätte ledsen. Speciellt när man fyller 30.
    Har du sagt till honom hur du känner? Om ja så vad svarade han dig då?

• Pickeli

Alltså jag förstår att du blev besviken. Det är ju helt rimligt att du förväntade dig att något skulle "hända" eftersom han själv sagt så..

Berätta för honom hur du känner tycker jag! Så du slipper gnaga på dig själv.

Google it!
  • Anonym (alltid där)

Nej jag håller med dig..Jag får aldrig heller presenter av min man, varken födelsedag, jul, årsdagen, ingenting. Även fast jag sagt att jag skulle uppskatta det jättemycket.  Min man är lat när det kommer till sånt, och har själv erkänt att han glömmer bort det/inte prioriterar det. 
    Min man vill aldrig ha presenter, han tycker inte om massage, en klocka behöver han inte, osv.. Min present har oftast varit en 3-5rättersiddag hemma, lite nya sexiga kläder, helt enkelt en kväll där han står i fokus hundraprocentigt. Det kan variera. Han själv vill ha det så, och det tycker jag är trevligt. Jag har många gånger frågat om det är tillräckligt men han tycker att det är den bästa presenten han kan få.
     Men nu har jag slutat med det då jag aldrig får något tillbaka. Jag känner mig också ledsen och har svårt att släppa det då jag jag alltid gör något för honom. Att inte få något för den bästa presenten känns surt..

Att tjata och bråka tror jag in te kommer at hjälpa. Jag har inte själv någon lösning tyvärr. Jag ville bara skriva att du inte är den enda som har det så.. =/

• Anonym (bortglömd?)

Alltså jag är van att han gör så här när jag fyller år (förutom att han säger att han har något planerat), men om jag frågar rakt ut om han har planer och han säger ja...och jag dessutom fyller 30 och flera gånger har uttryckt mig klaaart och tyydligt (som man ju behöver göra med karlar; )) att jag vill hitta på något på min födelsedag.. Då blir jag jävligt less!!

JA jag har sagt till honom att jag tyckte det var dåligt!! Han svarade att han inte visste vad han skulle köpa till mig...och att vi måste ha "missförstått" varandra. VA!? omöjligt. Det är bara en dålig undanflykt från hans sida. Vi har definitivt inte missförstått varandra. Det var hur tydligt som helst. Och även om vi nu hade missförstått varandra så har det ju gått ganska många helger nu, då han har haft chans att bjuda ut mig på restaurang eller vad som helst! Eller köpa en present...

Nu sitter jag och argar upp mig och han kommer snart hem från jobb...undra om det svarta molnet ovanför mitt huvud syns väldigt tydligt!? ; )

• Anonym (altid där)

Glömde skriva också, han lovar alltid att han ska.

• Anonym (bortglömd?)
    Anonym (alltid där) skrev 2011-05-11 16:40:56 följande:
    Nej jag håller med dig..Jag får aldrig heller presenter av min man, varken födelsedag, jul, årsdagen, ingenting. Även fast jag sagt att jag skulle uppskatta det jättemycket.  Min man är lat när det kommer till sånt, och har själv erkänt att han glömmer bort det/inte prioriterar det. 
    Min man vill aldrig ha presenter, han tycker inte om massage, en klocka behöver han inte, osv.. Min present har oftast varit en 3-5rättersiddag hemma, lite nya sexiga kläder, helt enkelt en kväll där han står i fokus hundraprocentigt. Det kan variera. Han själv vill ha det så, och det tycker jag är trevligt. Jag har många gånger frågat om det är tillräckligt men han tycker att det är den bästa presenten han kan få.
     Men nu har jag slutat med det då jag aldrig får något tillbaka. Jag känner mig också ledsen och har svårt att släppa det då jag jag alltid gör något för honom. Att inte få något för den bästa presenten känns surt..

Att tjata och bråka tror jag in te kommer at hjälpa. Jag har inte själv någon lösning tyvärr. Jag ville bara skriva att du inte är den enda som har det så.. =/
    Oj vad jag känner igen mig!! När han fyllde 30 förra året, så gjorde jag precis som du. Satte honom i fokus (som alla andra av hans födelsedagar) och jag minns då att han sa "hur ska jag kunna "bräcka" det här på din 30-årsdag? nu satte du ribban högt:)".... Tjaaa...inte med en bukett blommor iaf?! SUCK!
  • Anonym
    Anonym (bortglömd?) skrev 2011-05-11 16:41:03 följande:
    Alltså jag är van att han gör så här när jag fyller år (förutom att han säger att han har något planerat), men om jag frågar rakt ut om han har planer och han säger ja...och jag dessutom fyller 30 och flera gånger har uttryckt mig klaaart och tyydligt (som man ju behöver göra med karlar; )) att jag vill hitta på något på min födelsedag.. Då blir jag jävligt less!!

JA jag har sagt till honom att jag tyckte det var dåligt!! Han svarade att han inte visste vad han skulle köpa till mig...och att vi måste ha "missförstått" varandra. VA!? omöjligt. Det är bara en dålig undanflykt från hans sida. Vi har definitivt inte missförstått varandra. Det var hur tydligt som helst. Och även om vi nu hade missförstått varandra så har det ju gått ganska många helger nu, då han har haft chans att bjuda ut mig på restaurang eller vad som helst! Eller köpa en present...

Nu sitter jag och argar upp mig och han kommer snart hem från jobb...undra om det svarta molnet ovanför mitt huvud syns väldigt tydligt!? ; )
    Usch säger jag bara. Vilken dålig ursäkt. Vaddå visste inte vad han skulle göra. MIn sambo är lite som din, jag var jätte rädd att han skulle skita i det som vanligt. Jag har precis fylllt 30. Men denna gång gjorde han min födelsedag helt underbar.
    Det jag vill säga är att om man verkligen vill så gör man det. Din sambo är bara lat och tänker på sig själv.
Svar på tråden Är jag känslig eller? "Bortglömd" av min sambo på min födelsedag...