Strattera i kombination med Ritalin?
Jag har varit på möte idag med BUP och överläkaren ang medicinering på min son som snart blir 9 år och har Damp, Tourettes och autistiska drag. Läkaren har svårt att ge honom medicin som kommer att passa då han har bland-diagnos... Jag vill gärna testa medicin för att göra det lätare för honom i skolan osv. Men biverkningarna skrämmer mig, hon sa att aptiten blir sämre och att hungerskänslan i vissa fall helt kan försvinna.
Han har ju energi som 500 barn och äter som en oxe idag eftersom han gör av med så mycket energi och behöver påfyllnad ofta - men han ser ändå ut som en pinne och det oroar mig hur det då komer att bli utan aptit! Han är ju en väldgt bestämd pojke, svår att rubba (även om jag är envisare) så jag ser problem vid matstunden om jag ska behöva bråka med honom för att få i honom mat Matstunden ska ju vara lugn och ett sätt för familjen att umgås och prata om dagen som varit osv...
Är det någon som har samma kombination av medicin och råd ang just matsituationen - hur får ni i era barn mat? Vad är dom vanligaste biverkningarna? Hur hanterar ni allt? Bättre med eller utan medicin? Många frågor som far runt i huvudet!
Jag frågar mig själv om det verkligen är värt det, behöver era erfarenheter och tankar!