• Tilde å Nova

Karlskrona - Stockholm billigast möjliga??

Nu behöver jag er hjälp! Hur ska man åka (vilken tid på dygnet) och vad ska man åka med (förutom bil) om man vill ta sig från Karlskrona till Stockholm? Ni som reser mycket, hjälp mig e ni snälla!

Tilde juli 2003 & Nova maj 2007
  • Svar på tråden Karlskrona - Stockholm billigast möjliga??
  • Tilde å Nova

Tack så mycket!

• Tilde å Nova

Alltså... Jag behöver lite mer hjälp!
    Om man vill få en så billig biljett som möjligt, hur ska man tänka då? Skulle vilja ha ett tåg som e uppe tidigt (så tidigt det går) på en lördags morgon och går hem halvsent (kanske runt 18) på en söndag kväll..

• Tilde å Nova

Nu tänkte jag mest på sj i förra inlägget...

• plusplusplus

Väljer du tåg, är det billigast att vara ute 3 mån i förväg för bästa pris. Väljer du biljett som inte går att boka om blir det lägst pris. Snabb koll på sj.se:

Vill du komma upp lördag 6 augusti kl 06, kan du åka nattåg från Karlskrona 20.38 för 383,- plus ev avgift för sovvagn.

Hem kan du sen åka 18.21söndag 7 augusti för 479,- och komma hem 00.22 måndag morgon. 

Jag tror du kommer billigare undan med buss men möjligen är avgångstiderna mindre flexibla.

Lycka till! 

• Tilde å Nova

Aha, tack för hjälpen! Vad finns det för bussbolag som åker förbi där då? Alla som står däruppe?

• Michelle72
    Tilde å Nova skrev 2011-05-13 21:09:58 följande:
    Aha, tack för hjälpen! Vad finns det för bussbolag som åker förbi där då? Alla som står däruppe?
    Jag har åkt både Svenska Buss och Swebuss, funkar utmärkt men som sagt, det finns färre avgångar att välja bland.
  • Michelle72

Du kan ju även flyga mellan Bromma och Ronneby, kan fås till hyfsat pris om du är ute i god tid, Blekingeflyg.

• Skeptisk1
    Michelle72 skrev 2011-05-17 16:52:11 följande:
    Du kan ju även flyga mellan Bromma och Ronneby, kan fås till hyfsat pris om du är ute i god tid, Blekingeflyg.
    This! Samt om man inte åker de mest populära tiderna så funkar sista minuten bra också. 
Svar på tråden Karlskrona - Stockholm billigast möjliga??