• sommarbarnen

    En med ADHD fick 200.000 i ersättning

    En nära släkting (14 år) fick 200.000 i ersättningen från barnförsäkringen  efter att föräldrarna gjort en utredning för ADHD.

    Mycket pengar :))) Ville bara tipsa er som har barn med ADHD att det finns (beroende på vilken typ av försäkring man har) kan få ut ersättning!

  • Svar på tråden En med ADHD fick 200.000 i ersättning
  • DearJennifer

    Är det sant? Jag är 18 år och fick diagnosen adhd för ca 6 månader sedan och har tänkt lite på detta. Jag har väldigt svår adhd, men får man bara ersättningen om man är minderårig? Jag fick i och för sig diagnosen när jag var 17.  :))

  • Noxigen

    Synd man inte kan få det som vuxen, för de har sabbat hela livet i stort sett.

  • sommarbarnen
    Noxigen skrev 2011-05-17 15:00:25 följande:
    Synd man inte kan få det som vuxen, för de har sabbat hela livet i stort sett.
    Är du säker? Varför skulle man inte få det??
  • Noxigen
    sommarbarnen skrev 2011-05-21 20:13:46 följande:
    Är du säker? Varför skulle man inte få det??
    Jag trodde man inte fick...nån som vet får gärna berätta hur man gör
  • sommarbarnen
    Noxigen skrev 2011-05-24 13:00:20 följande:
    Jag trodde man inte fick...nån som vet får gärna berätta hur man gör
    En vanlig skadeanmälan ring till förs. bolaget Ring o kolla! DOM vet ju..
  • martin89a

    Man måste givetvis vara försäkrad när man fick diagnosen, och de flesta har en karenstid på hur läge man måste vara försäkdrad före osv... Man kan inte teckna en när man fått diagnosen. För då får man inget. Men man har 3 år på sig att anmäla och i varje fall 10 år innan ett ärende preskriberas. Det betyder om du var försäkrad från födseln och får adhd  vid 12 år, och anmäler skadan/sjukdomen till försäkringsbolaget vid 21 är det möjligt. Dvs, inte preskriberat.

    / Mvh Martin.

  • Mamma Jenny01

    Hos folksam får man ingen ersättning. Sonen har hafft sin försäkring där sedan födseln. När han fick sina diagnoser Autistisktsyndrom och ADHD vid 4 år så kollade jag. Fick avslag.

  • sommarbarnen
    Mamma Jenny01 skrev 2011-06-14 12:40:50 följande:
    Hos folksam får man ingen ersättning. Sonen har hafft sin försäkring där sedan födseln. När han fick sina diagnoser Autistisktsyndrom och ADHD vid 4 år så kollade jag. Fick avslag.
    Barnet fick ersättnign från just Folksam  men det är en separat försökring man måste lägga till för att det ska gälla, ingår alltså inte i "standarden"
  • Vintergatan

    Någon som vet hur det är med trygg hansas barnförsäkring?? Jag accepterade ett tillägg och betalade lite extra för dolda funktionshinder under de första åren tror jag det var. Vilket jag är väldigt glad över nu eftersom vår dotter  ska utredas för adhd. 

Svar på tråden En med ADHD fick 200.000 i ersättning