• mittallt

Bebis som ofta sätter i halsen

Min 3 månaders sätter väldigt ofta i halsen. När jag ammar så kan han sätta i halsen flera gånger under samma snuttning. Beror antagligen på att jag har mycket mjölk som rinner ordentligt. Men ibland när han ligger själv på rygg så är det som att han sätter i halsen och inte får luft på ett par sekunder. Det är så obehagligt och även han blir rädd för han blir ofta ledsen när han får tillbaka luften. Det har hållt på så här sedan han föddes och jag har kollat med bvc men inte fått något riktigt svar på vad det kan vara. Var tvungen att skriva tråden i panik nu mitt i natten för han skrämde mig och sambon riktigt ordentligt nyss när han satt i halsen när han låg och sov. Han vaknade av det och blev ledsen men har nu somnat igen. Nu sitter vi och googlar på det och kan inte slappna av. Är det någon som vet vad det kan vara?

• Svar på tråden Bebis som ofta sätter i halsen
  • Flickan och kråkan

Vad gäller amningen så skulle jag testa att blockamma. Att han sätter i halsen ibland för övrigt kan jag inte säga något om. Mina barn är äldre nu 2 respektive 3 år. De gör så lite då och då på natten. Jag är faktiskt inte säker på när det började......om de alltid gjort så. Saliv som rinner i fel strupe vid inandning eller liknande tippar jag på. Oroar du dig som kontakta din barnmottagning och fråga där. de vet mer än BVC .

• mittallt

Det är så obehagligt och man ser verkligen hur hans ögon blir större och sedan blir han ledsen när han får tillbaka luften. Jag slutar själv andas varenda gång för att jag blir så rädd..

• alwin

Hej!

Jag har precis samma problem med min tvåmånaders... Vet inte vad man ska göra när det hämder? Lyfta upp eller ner eller vända eller ja, man får ju panik själv också. Jag fubderar på om man ska pumpa ut det första så att det inte kommer så mycket mjölk. Men det verkar ju också väldigt omständigt...

• Flickan och kråkan
    alwin skrev 2013-08-11 17:04:23 följande:
    Hej!

Jag har precis samma problem med min tvåmånaders... Vet inte vad man ska göra när det hämder? Lyfta upp eller ner eller vända eller ja, man får ju panik själv också. Jag fubderar på om man ska pumpa ut det första så att det inte kommer så mycket mjölk. Men det verkar ju också väldigt omständigt...
    Samma svar som tidigare. Blockamma. Sedan kan du ha/honom upprätt sittandes inledningsvis när det kommer som mest. 
  • Madeleine 947

Min 1 månad tjej har gjort så ngr gånger med i somnen, typer klöker sej i luften och finner inte luft.
    Första gångerna fick jag fullständig panik och tog tag i hennes arm och ryckte henne till sidan , så fick hon luft igen och bara somnade om. Hon blev ju som tur va inte rädd eller ledsen , sen andra gångerna har jag suttit med hjärtat i halsgropen och väntat ut de och då har hon hostat till och fått tillbaka andningen själv, (dom två gångerna som vart) så nu har hon lärt sej de. Men gav henne nappen mer om dagarna och kvällarna så hon började sova med den oftast, nackdelen e ju att hon vaknar om hon tappar den och inte alltid vill somna om utan den. Men Hälldre de än att hon sätter i halsen. Pröva de kanske? Mvh madde

Svar på tråden Bebis som ofta sätter i halsen