• K C J

Söker dig som äter någon typ av serotoninhöjande vid PMS

Känner nu att min PMS påverkar mig så mycket. Alltför många dagar varje månad blir förstörda pga hormonella problem. Vill inte ha det så här. Vet att man kan äta medicin för att avhjälpa detta. Skulle därför vilja ha svar från dig som tar medicin för detta ändamål. Hur blir din effekt?

• Svar på tråden Söker dig som äter någon typ av serotoninhöjande vid PMS
  • MiaHbg

Hej,
    jag har både PMS och PMD och har provat det mesta.
    Antidepressiva, alltså serotoninhöjande, hade god effekt. Jag mådde jättebra och mina besvär försvann (de psykiska).MEN min sexlust försvann och så även känsligheten - något jag inte ville ha som konsekvens.
    Numera försöker jag lindra så gott det går med egenvård och det går ok.
    Läs mer om mina "metoder" på www.pmsbloggen.se, där jag delar med mig av fakta om PMS/PMD och mina humörsvängningar.
    Var snäll mot dig själv!
    Mia

• Ellih

En gammal tråd men jag svarar ändå...

Jag åt Citalopram men hade lite svårt att dosera. Till skillnad från behandling vid depression så äter man tabletterna cykliskt när man har besvär för att minska risken för biverkningar. Dessutom påstås det ge bättre effekt. Om jag väntade några timmar för länge med att ta tabletten när jag började få PMS så hade det dålig effekt.

Sen testade jag att äta enligt LCHF-metoden och då försvann besvären. Om du inte vill eller kan testa det så kanske det finns annan mat som lindrar besvären?

Svar på tråden Söker dig som äter någon typ av serotoninhöjande vid PMS