• HelenaH

Min hy i ansiktet är fet men ändå torr och fnasig! Vad göra? TIPS TACK!!!!

Ja, när jag känner runt näsan och upp i pannan, den berömda T-zonen alltså, så är huden liksom oljig men ändå torr och fnasig.

Har försökt hitta hudvårdsprodukter som kan bita på detta, men har hittills inte haft någon framgång. Någon med liknande problem som kan rekommendera något?

Får även en massa små-finnar i ansiktet hela tiden, men inte stora röda, utan småplitor som gör att huden hela tiden ser irriterande ojämn och skrovlig ut! Vad göra?

TIPS MOTTAGES TACKSAMT!!!

• Svar på tråden Min hy i ansiktet är fet men ändå torr och fnasig! Vad göra? TIPS TACK!!!!
  • sommar123

Hej, kan det vara så att du har fet hy men att den är yt torr bara? för att få bort det torra på ytan så behöver du en produkt som är exfolierande.

• Hallonmopeden

Gå till en hudterapeut som kan hjälpa dig med vilken typ av hy du har. Just nu använder jag produkter från Exuviance som jag har blivit rekomenderat just till min hy. Har försökt prova mig fram hela tiden men det blir oftast fel. Och dyrt!!

• MeijaMaria

Dermalogica är jätte bra. Väldigt dyrt men bra!! Man kan göra "facemapping" hos en hudteraupeut som jobbar med dermalogica produkter , hudteraupeten går genom din hy och kollar vilka produkter du behöver. Det kan vara bra att göra nån behandling då och då också. Tips på var du köper billiga dermalogica. www.jerseybeautycompany.com
    ( det är fraktfritt och du får det hem till dörren) tips handla inte över 500 kr åt gången, annars är risken att du får betala tull , Jersey är en ö utanför england men det hör inte till EU´s skatteregler.

• Liljeblomman

Jag tror faktiskt att du behöver fukt - testa en vanlig återfuktande dagcreme som är "icke-fet" eller vad man ska säga. Även om man har lite blandhy så behöver man fukt!

• Ma Baker
    Liljeblomman skrev 2011-05-12 09:25:39 följande:
    Jag tror faktiskt att du behöver fukt - testa en vanlig återfuktande dagcreme som är "icke-fet" eller vad man ska säga. Även om man har lite blandhy så behöver man fukt!
    Testa något med aloe vera!
  • Lenilus

När huden är torr så producerar den mer fett. Så du behöver mer fukt och bra rengöring som tar bort döda hudceller. Jag skulle satsa på rengöring av något slag, med exfoliering och så fukt. De flesta hudvårdsmärken är utvecklade att fungera tillsammans, så använd ett märke och pröva det. Och var beredd att ge det lite tid, det tar ca 2-3 veckor för huden att vänja sig och rensa ut. Först då kan du börja se resultat.

Svar på tråden Min hy i ansiktet är fet men ändå torr och fnasig! Vad göra? TIPS TACK!!!!