Pojkvännen tycker jag ska börja med Herbalife (fast jag är gravid!?)
För att snabbt summera så är min pojkvän Herbalife-distributör (inte jag). Jag ser det som att han får hålla på med det där och jag kan prova nån produkt, men jag kommer aldrig vilja sälja själv.
Iaf, jag är gravid i vecka 12, och var precis på mitt första möte hos MVC och det visar sig att mitt BMI ligger på 27, dvs lite lite för högt (lätt övervikt typ). Men självklart har jag ju inte tänkt banta för det, utan bara leva nyttigt.
Men då säger min pojkvän att jag borde börja ersätta två mål om dagen med Herbalife-shakes, varpå jag avfärdar idén helt. Jag vill göra som barnmorskan rekommenderar och äta normalt. Jag sa till honom att jag eventuellt kan prova att börja med det EFTER graviditeten, men då blev han sur och kallade mig envis.....
Varför kan han inte förstå? Jag tror att i all välmening så vill han väl, för han sa typ att "ja du har ju sagt att du är så trött jämt och det innehåller ju alla näringsämnen", men jag har försökt förklara för honom att man ÄR trött när man är gravid i första trimestern. Och att det går över.
Har ni någon erfarenhet av detta? Kan man ersätta två mål med Herbalife? Jag själv är mycket mycket skeptisk. Och även skeptisk till hans sura reaktion :( Det är väl ändå min kropp??? Och jag är inte enorm (väger 82 och är 175 lång, har gått upp 1,5 kilo sedan graviditetens början).