• Anonym

Pojkvännen tycker jag ska börja med Herbalife (fast jag är gravid!?)

För att snabbt summera så är min pojkvän Herbalife-distributör (inte jag). Jag ser det som att han får hålla på med det där och jag kan prova nån produkt, men jag kommer aldrig vilja sälja själv.

Iaf, jag är gravid i vecka 12, och var precis på mitt första möte hos MVC och det visar sig att mitt BMI ligger på 27, dvs lite lite för högt (lätt övervikt typ). Men självklart har jag ju inte tänkt banta för det, utan bara leva nyttigt.

Men då säger min pojkvän att jag borde börja ersätta två mål om dagen med Herbalife-shakes, varpå jag avfärdar idén helt. Jag vill göra som barnmorskan rekommenderar och äta normalt. Jag sa till honom att jag eventuellt kan prova att börja med det EFTER graviditeten, men då blev han sur och kallade mig envis.....

Varför kan han inte förstå? Jag tror att i all välmening så vill han väl, för han sa typ att "ja du har ju sagt att du är så trött jämt och det innehåller ju alla näringsämnen", men jag har försökt förklara för honom att man ÄR trött när man är gravid i första trimestern. Och att det går över.

Har ni någon erfarenhet av detta? Kan man ersätta två mål med Herbalife? Jag själv är mycket mycket skeptisk. Och även skeptisk till hans sura reaktion :( Det är väl ändå min kropp??? Och jag är inte enorm (väger 82 och är 175 lång, har gått upp 1,5 kilo sedan graviditetens början).

• Svar på tråden Pojkvännen tycker jag ska börja med Herbalife (fast jag är gravid!?)
  • Pepparfrun

Nej, det ska du inte göra.

• Parniara

Det står ju på de flesta liknande produkter att man inte ska ta dem under graviditet för att man inte ska tänka så när man är gravid. Men det är säkert inte farligt att få det i sig. Jag åt några Allevobars när jag mådde som mest illa för att få i mig någonting och de smakade kartong och triggade inte illamåendet.

Vill du få i dig nåt som innehåller allt, ät ägg. Ät varierat så får du i dig allt du behöver, man behöver inte gå upp 30 kg när man är gravid. Jag gick från 80 till 84.

Be honom läsa på lite om graviditeten så kommer han ändra sig.

• himlafin

om man "bantar" när man är gravid så kan man tydligen släppa ut en massa gifter i kroppen som inte aaaaalls är bra för bebisen. och det kan tydligen t o m orska missfall.

så säg åt honom att vara tyst och att detta är enda gången man får äta som man vill utan att ha dåligt samvete =)

• Anonym
    himlafin skrev 2011-05-12 09:10:59 följande:
    så säg åt honom att vara tyst och att detta är enda gången man får äta som man vill utan att ha dåligt samvete =)
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag är i vecka 32 (snart 33) och har gått upp 17 kg än så länge.... vägde 65 kg till mina 162 cm innan graviditeten.
    Inte mår jag dåligt över att vågen visar över 80 kg nu...jag rör på mig i den mån jag klarar av och äter nyttigare än innan jag blev gravid, visst äter jag en glass ibland och läsk...men bry dig inte om vad din pojkvän säger... fortsätter han hacka på dig får väll du hacka på honom =p
  • Ramborg

Självklart ska du äta normal mat under graviditeten. Det är bara dumt att experimentera med sånt när man har ansvar för någon mer än sig själv.

• Anonym

Självklart så ska du inte leva på Herbalifeprodukter under din graviditet, har du frågat pojkvännen om han är medveten om vad det skulle innebära för dig och räkan i magen? Bättre koll än så borde han ju ha om han nu ska vara en seriös försäljare. Var pojkvännen med till barnmorskan? Om inte, be honom följa med på nästa besök och passa då på att fråga BM om hur nyttigt/skadligt det vore för dig och räkan med en herbalife-diet.

Du har inte gått upp särskilt mycket och verkar dessutom ha koll på det hela, det kommer antagligen inte heller bli några katastrofsiffror i slutet - så ta du det lugnt och försök få din pojkvän att sätta sig in mer i det här med graviditet. Lycka till!

• linjes

Men självklart inte,det borde väl han veta om han nu marknadsför produkterna...Vilket spån

• Jessi1982

Nej, du ska verkligen inte hålla på och experimentera med bantningsprodukter när du är gravid!
    Jag skulle inte ens rekommendera det till någon som inte är gravid.
    Att äta sunt och röra på sig är det bästa sättet att må bra och låta bebis må bra. Säg åt din kille att själv ta dem om han tycker de är så bra.

• Anonym

Big No No.. ät bara nyttig och sunt ist.

Bantning under graviditet kan ge skador på bebis.

Be honom läsa lite om graviditet och be honom hänga med till MVC Glad 

• Anonym

Som sagt, jag tror inte han menar illa, men det slutade iaf med att vi blev rätt osams igår om saken...helt i onödan enligt mig, för som sagt det är ju min kropp och så länge jag inte vräker i mig pizza varje dag tycker jag inte han ska lägga sig i :P

Svar på tråden Pojkvännen tycker jag ska börja med Herbalife (fast jag är gravid!?)