• s87a

Matsäck till förskolan, tips..

Min son är snart 2.
    Han ska nu på sin första utflykt med förskolan och dom ska ha med sig matsäck - mat, dryck, frukt står på lappen.
    Blir alltså ingen lunch på förskolan denna dag.

Så.. vad kan man ta med för MAT? Mackor är väl lite för lite för att stå sig till eftermiddagen på, så vad brukar ni packa i matväg till era små?

• Svar på tråden Matsäck till förskolan, tips..
  • LilleSkutt18

Pannkakor, kalla köttbullar, kalla makaroner, grönsaker, kalla korvar, äggmacka. Det är mitt förslag!

• 071001

Vi kör stående med makaroner och köttbullar, samt en smoothie och festis. (Det är det enda hon vill ha i matsäcken)

• s87a

är lite rädd för att han inte ska äta alls då vi alltid gett honom varm lunch tidigare, men pastasallad lät bra, får kanske ge honom det en gång hemma innan så jag vet att det är godkänt ;)

• 071001

Jag vet inte om man bör göra så egentligen, men jag kokar mackisar och micrar köttbullarna och lägger de varam i lådan och locket på så behåller de lite värme iaf.

• kmp

Kör ofta pastasallad + en liten påse "småfolket -kex" och vindruvor.
    Skulle man glömma gaffel/sked funkar det alldeles utmärkt att äta med fingrarna.

• KMJ

Det finns sådana bra mat termosar att köpa, funkar perfekt att ha med sig varm mat då.

• Analoga
    s87a skrev 2011-05-12 10:08:43 följande:
    Min son är snart 2.
    Han ska nu på sin första utflykt med förskolan och dom ska ha med sig matsäck - mat, dryck, frukt står på lappen.
    Blir alltså ingen lunch på förskolan denna dag.

Så.. vad kan man ta med för MAT? Mackor är väl lite för lite för att stå sig till eftermiddagen på, så vad brukar ni packa i matväg till era små?
    Konstigt att inte dagis har med sig lunch då?? När de går på dagis brukar man ju inte behöva skicka med matsäck??
  • La Lola

Jag skulle ta med varm mat i en mat-termos.....

Går barnet på en vanlig kommunal förskola undrar jag?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Matsäck till förskolan, tips..