• strawberri

Gravid 4:e månaden kan man bleka håret?

Som rubriken lyder är det OK att bleka håret när man är gravid? jag ska gifta mig på lördag och har en lång utväxt som jag vill färga bort :/

• Svar på tråden Gravid 4:e månaden kan man bleka håret?
  • alexander2011

Ja det kan du göra det är ingen fara..jag ringde frissan o frågade sj när jag färgade mitt hår..skulle färga från brunt till blondt..slutade dock i en helt annan färg..nackdelen är att färgen kan reagera annorlunda dvs sämre när man är gravid men oroa dig inte...färga på duSolig

• Emmaoez

Jag var hos frisören för bara några veckor sen, är gravid. Hon sa att blekning blir samma effekt på som alltid men däremot om man bara äfrgar så kan de bli vissa skillnader p.g.a. hormonerna.

• Eddam

Jag har blekt håret både denna och förra graviditeten. Det är ingen fara för bebisen MEN blekningen kan ta annorlunda pga alla hormoner. I början av denna graviditet tog blekningen svagare än vanligt och det blev mera åt det gul/orange hållet, men sen funkar det som vanligt igen..

• Pia och Elna

Jag skulle inte sätta massa kemikalier mot huden när jag är gravid. Frisörer säger att det är ok för de inte vet att det inte är det. Jag har inte sett någon studie gjort på detta men väteparoxid är ju inte diretk nyttigt så jag avstår.

• alexander2011
    Eddam skrev 2011-05-12 13:34:45 följande:
    Jag har blekt håret både denna och förra graviditeten. Det är ingen fara för bebisen MEN blekningen kan ta annorlunda pga alla hormoner. I början av denna graviditet tog blekningen svagare än vanligt och det blev mera åt det gul/orange hållet, men sen funkar det som vanligt igen..
    det är just det jag menar..mitt blev gul/orange efter 3 färgningar :S
  • Lichi

Hej :)

Ta dig en titt på Kalla Fakta på tv4  från 15/5!
    Det går att titta på play kanalen!
    Mvh

• apanssonsmamma

Såg på kalla fakta att det nu är bevisat att hårfärg/blekning går ner i kroppen.
    Jag tonade håret när jag väntade min dotter, nu skulle jag inte göra det när det är andra forskarresultat som visat att det går ut i ens egna urin = går igenom kroppen. 

• Iryelle
    Lichi skrev 2011-05-16 12:09:44 följande:

Mvh
    Tänkte säga detsamma. Såg den igår och tänker varken bleka eller färga håret under graviditeten för att vara på den säkra sidan. Min sambo sa t.o.m. att han förbjöd mig och jag är den nojjiga av oss två :)
    Jag avråder alltså.
  • eilien

Jag såg oxå kalla fakta och visst det visade att en del av kemikalierna går igenom kroppen men att säga att man absolut inte ska bleka håret inför sitt bröllop pga detta tycker iaf jag är att ta i!

Ni som avråder från färgning ni har inte tänkt på att ni drar i er en massa avgaser=farliga kemikalier när ni är ute. Ni äter väl enbart ekologisk och krav märkt mat? Tänk på alla kemikalier som ni stoppar i er genom maten för att inte tala om alla light produkter som är sötade med massa konstgjorda ämnen!
    Visst ska man itne utsätta sitt barn för massa skit i onödan men någon måtta får det väl ändå vara på skrämsel propagandan, snart kan man ju som gravid inte göra ett dugg om man ska lyssna på alla larmrapporter som kommer hela tiden.

TS färga du håret och var fin till ditt bröllop, ja tänker iaf färga håret i morgon o ja är oxå gravid, har redan gjort det en gång denna grav. o gjorde det förra gången ja var gravid oxå. Huuva vilken hemsk mamma jag är !!

• eilien
    strawberri skrev 2011-05-20 11:55:22 följande:
    Jag färgade håret iaf o bröllop va underbart :)  tack för alla svar!
    Grattis till giftemålet!!
  • Mrs Moneybags
    Lichi skrev 2011-05-16 12:09:44 följande:

Mvh
    Ja, jag har avstått från att färga håret och försöker att använda så rena hud- och hårvårdsprodukter som möjligt dessa korta 9 månader...
    eilien skrev 2011-05-17 22:07:36 följande:
    Jag såg oxå kalla fakta och visst det visade att en del av kemikalierna går igenom kroppen men att säga att man absolut inte ska bleka håret inför sitt bröllop pga detta tycker iaf jag är att ta i!

Ni som avråder från färgning ni har inte tänkt på att ni drar i er en massa avgaser=farliga kemikalier när ni är ute. Ni äter väl enbart ekologisk och krav märkt mat? Tänk på alla kemikalier som ni stoppar i er genom maten för att inte tala om alla light produkter som är sötade med massa konstgjorda ämnen!
    Visst ska man itne utsätta sitt barn för massa skit i onödan men någon måtta får det väl ändå vara på skrämsel propagandan, snart kan man ju som gravid inte göra ett dugg om man ska lyssna på alla larmrapporter som kommer hela tiden.

TS färga du håret och var fin till ditt bröllop, ja tänker iaf färga håret i morgon o ja är oxå gravid, har redan gjort det en gång denna grav. o gjorde det förra gången ja var gravid oxå. Huuva vilken hemsk mamma jag är !!
    Det är klart att frissor säger att det funkar kanonbra, med tanke på att det är deras levebröd vi talar om. Personligen lyssnar jag hellre på forskarna.

Ja, jag äter helst ekologiskt odlad mat. Och nej, jag äter inga light-produkter

Självklart gör man som man vill, men det är ju inget fel på att fatta informerade beslut? Så länge man har all information kan man ju bestämma efter eget huvud sedan.

Även min barnmorska avrådde från hårfärgning under graviditeten...och detta var innan Kalla Fakta-programmet.

GRATTIS till bröllopet Strawberry!
Svar på tråden Gravid 4:e månaden kan man bleka håret?