• SaraS

Mycket sammandragningar v.29

Jag har i två dagar nu haft väldigt ont i magen och mycket sammandragningar.

Idag ringde jag till BM och förlossningen som tyckte att jag skulle komma in och kolla mig. Det är bara det att jag har väldigt långt till närmaste förlossningsavdelning och vill inte åka dit helt i onödan för att det sedan inte är något.

Är det någon som har liknande erfarenheter då det inte har varit något? Är klart lite orolig då jag har en moderkaka som ligger för livmodertappen. Kan den har brustit? Känner dock fosterrörelser med jämna mellanrum.

• Svar på tråden Mycket sammandragningar v.29
  • snappi81

Vänd på det istället, OM det nu är nåt så är det väl värt att åka en längre bit för att isåfall förhindra att nåt händer!!? Bättre att kolla och känna dig lugn, jag hade tidiga smärtsamma sd och det slutade med att jag blev stoppad i v 33. Likadant med båda mina barn, skillnaden va att med 2:an visste jag direkt att jag skulle åka in.

Linus 070808 Lucas 090707
  • midnightmoon

Sitter i samma sits som du ts... Fick ganska regelbundna sammandragningar igår kväll, har känt av en del på jobbet idag och fick även en slemmig flytning med en blodstrimma i, kände tryck neråt men bara när jag stod upp.. Sitter just nu med molvärk och magen känns spänd hela tiden.. Vill inte heller åka i onödan så nu sitter man här och velar fram och tillbaka om man ska ringa eller ej (har bm besök imorgon fm)

• midnightmoon

Glömde tillägga att jag också är i v.29 (28+2) Flört

• stoltcissi

samma här har åxå massa onda sammandragningar som ej går över i vila..
    hej midnightmoon

• stoltcissi
    stoltcissi skrev 2011-05-15 16:53:52 följande:
    hej midnightmoon
    glömde skriva ja går in i v28+0 imorn
  • SaraS
    midnightmoon skrev 2011-05-12 16:40:27 följande:
    Sitter i samma sits som du ts... Fick ganska regelbundna sammandragningar igår kväll, har känt av en del på jobbet idag och fick även en slemmig flytning med en blodstrimma i, kände tryck neråt men bara när jag stod upp.. Sitter just nu med molvärk och magen känns spänd hela tiden.. Vill inte heller åka i onödan så nu sitter man här och velar fram och tillbaka om man ska ringa eller ej (har bm besök imorgon fm)

Hur gick det för dig hos BM var det något som inte var som det skulle?
    Jag åkte aldrig in, men det lugnade sig lite under helgen när jag fick ta det lugnt.
    Har bokat in en tid hos läkarn på fredag så jag skall gå och kolla så allt är okej.
  • SaraS
    stoltcissi skrev 2011-05-15 16:53:52 följande:
    hej midnightmoon
    Hur har det gått för dig? Har det avtagit något?
  • midnightmoon
    SaraS skrev 2011-05-17 20:28:27 följande:
    Hur gick det för dig hos BM var det något som inte var som det skulle?
    Jag åkte aldrig in, men det lugnade sig lite under helgen när jag fick ta det lugnt.
    Har bokat in en tid hos läkarn på fredag så jag skall gå och kolla så allt är okej.
    Jo jag blev inskickad till specen av min bm, läkaren mätte tappen o sa att det var gränsfall (33mm) för sjukskrivning så jag ska in i morgon igen och göra en ny mätning.. 
  • SaraS
    midnightmoon skrev 2011-05-18 05:07:57 följande:
    Jo jag blev inskickad till specen av min bm, läkaren mätte tappen o sa att det var gränsfall (33mm) för sjukskrivning så jag ska in i morgon igen och göra en ny mätning.. 
    Oj... Hoppas verkligen att det går bra för dig och du slipper ligga på sofflocket sista tiden för det är inte heller roligt.. Fick ligga still mycket under min förra graviditet och det höll på att ta knäcken på mig..

Jag ska som jag skrev dit på fredag så får vi se om det har hänt något eller om jag kan fortsätta som jag brukar.. =)
  • tosse9

Vill bara uppmuntra er till att åka in... är tappen påverkad kan det gå fort, och då lovar jag att man ångrar att man inte åkte in. Förstår att det är bökigt och jobbigt (varit i samma sits själv) men om det är positivt resultat är det underbart att få åka hem igen, är det "dåligt resultat" är man oerhört tacksam att man vet; det kan ju vara medicinkrävande (bricanyl; gör att sammandragningarna lugnar sig) osv, så att man kan vara lite mer rädd om sig och bebben. Lycka till, hoppas allt går bra. (hoppas inte detta lät som en uppläxning för det var inte meningenFörvånad)

Svar på tråden Mycket sammandragningar v.29