Hej!
Jag beklagar det som hänt dig. Har du fått någon hjälp under de här 6 åren att bearbeta ditt trauma? Jag förstår er frustration och sorg över att det nu inte fungerar. Det faktum att du/ni vill ha ett fungerande sexliv och den vilja du uttrycker är en bra början att nå dit, men jag tror först att du behöver prata av dig om tankar och känslor kring det brott du utsatts för och bearbeta dina känslor innan du fullt ut kan njuta av sex igen.
Det har hänt mycket i ditt liv de här 6 åren med våldtäkten, sex med din partner, missfallen, graviditeter och förlossningar och allt kopplas ihop med din kropp och det som händer din kropp av positiva och negativa händelser, känslor och fysiska upplevelser bidrar till den låsning du nu känner inför att ha sex och att din man rör dig på ett sexuellt sätt. Kroppsminnet är det starkaste minne vi människor har och ibland blandas positiva och negativa minnen ihop och kroppen låser sig. Det är därför viktigt att du hittar en bra terapeut/sexolog som kan hjälpa dig att bena ut dina känslor och ge dig verktyg att bearbeta allt som hänt dig. Därefter går det att bygga upp ett fungerande och för dig tillfredsställande sexliv igen där du kommer att känna lust inför sex och där du kommer att njuta av sex fullt ut.
Ta hand om dig och din familj.
Lycka till!
Sara