Min hund gör utfall mot andra hundar och blir nästan intill aggressiv morrar och skäller om han inte får hälsa, vad ska jag göra för att få honom att sluta?
Min hund gör utfall mot andra hundar och blir nästan intill aggressiv morrar och skäller om han inte får hälsa, vad ska jag göra för att få honom att sluta? Jag skäms för min hund och mår väldigt dåligt över att det känns som att jag misslyckats som ägare och förare till min hund, nyss gick vi förbi en stor chäfer hund eller i rättade sagt två stycken, den ena gick bra att hälsa på och jag sa till min hund att stanna och tog kommandot över honom, men nästa hund skulle med ägaren till sin bil då på andra sidan trottoaren gjorde min hund morrande utfall och slet och nästan drar omkull mig, jag tog även kommandot där och med bestämt röst sa till honom att gå vidare och tog tag i kopplet på ett rättvist och bra sätt mot min hund jag va lugn i tonfallet och skrek inte då gjorde han som jag sa efter ett par sekunder, men detta lär jag få träna bort honom på? Han är inte såhär med mina föräldrar eller min pojkvän då lugn och cool och sansad och snäll. Jag tror inte att han skulle bita någon annan han är van vid, barn, och hundar rätt mycket familjer osv andra djur kossor och katter.
Men när han är med mig s blir han på detta sätt. Har inte gått hundkurs, det var nog mitt misstag men jag trodde såklart att jag skulle klara att gå ut med honom helst själv.
Jag skäms för att grannarna ska tro att min hund är jätte hemsk. Han är van vid bebisar också, jag tror att det han vill är att hälsa och se vem den andra hunden är. Men han kan ju inte alltid för som han vill eller? Hur bli vän med andr ahundägare och gå på gemensam promenad och träna bort detta? Skäms nått otroligt mycket :( men älskar min hund jätte mycket. Hur har ni andra gjort för att träna bort ufallen?