• fridahlouice

slutat med cerazette, era biverkningar tack!

Jag slutade med cerazette för ganska exakt en månad sedan.
    Det känns som att jag är gravid, då jag är sinnessjukt trött (har idag sovit en hel natt PLUS 4 timmar på eftermiddagen nu) , jag kissar jätteofta, har fått mer och mer spänningar i brösten, är hungrig och sugen på CHOKLAD heeela tiden, har ont i högra äggstocken samt att det drar i ljumsken. 

Är detta s.k. "efterbiverkningar" på cerazette när man slutat med dem eller är det för många "gravtecken"?
    Hur hade ni det?!?! Snälla snälla hjälp mig med svar, går och är konstant förvirrad! :( 

• Svar på tråden slutat med cerazette, era biverkningar tack!
  • fridahlouice

kanske ska tillägga att jag tror mig ha haft "nidblödningar" för lite mer än en vecka sedan, eller....var det då mellanblödningar?!  

• ylenolos

Det kanske är ägglossningen och menscykeln som börjar komma igång igen. Du kanske har pms?

• LillaStora

Precis det du beskriver hade jag också när jag slutade med Cerazette..har hört fler efter detg som fått detsamma..

Dotter 021007 bebis i magen bf 110717
  • blåbenet

Jepp. Efter att jag slutade med Cerazette så tog det först 3 månader innan mensen startade och drygt ett år innan jag började bli mer som normalt igen. Dessutom var det olika symtom varje månad, ibland illamående, extra hungrig, pms-häxa, svullen buk, mycket finnar / lite finnar, sug efter godis eller fett (olika mycket), osv. Vet inte hur många gånger jag varit övertygad om att jag var gravid, för jag visste ju inte längre vad som var normalt för mig eller inte.

Du skulle kunna vara gravid men det kan lika gärna vara så att din kropp är i obalans efter pillrena. Kanske dags att ta ett grav.test snart?

• ylenolos

Men mina biverkningar hittills (efter 3 veckor) har varit dramatiskt ökad sexlust och fler finnar.

• fridahlouice
    ylenolos skrev 2011-05-12 17:01:58 följande:
    Det kanske är ägglossningen och menscykeln som börjar komma igång igen. Du kanske har pms?
    Jag har aldrig haft pms innan jag började med cerazette och inte haft några humörsvängningar eller viktuppgång efter att jag började med pillrena i somras (juli 2010) 
    När jag har missat piller förr så har mensen kommit jättefort och satt igång som vanligt efter att jag väntat ut den. 
  • fridahlouice
    LillaStora skrev 2011-05-12 17:08:16 följande:
    Precis det du beskriver hade jag också när jag slutade med Cerazette..har hört fler efter detg som fått detsamma..
    Men då! Jag har haft nästan oavbrutet sex sen jag slutade med dem också, är väl kanske också något att tillägga? 
    Blir man verkligen såhär trött av att sluta med piller? Och kissnödig? Visst, jag kan förstå ömma bröst och dylikt men inte just det... 
  • sandraevelina

jag slutade med cerazette i slutet på februari, fick min mens 2 månader senare.
    och under de två månaderna trodde jag stenhårt på att jag var gravid.. mådde så jävla dåligt.
    jag mådde illa, åt mycket mer än vanligt, fick dålig hy, otroligt trött, svullen mage osv.
    fick till och med ett svagt plus på en sticka, som visades vara falskt positivt.
    aldrig mer cerazette för min del!

• GulTussilago

Jag kände mej också jättegravid när jag slutade med Cerazette. (mest första månaden)
    Mensen var fördröjd med 7-10 dagar men cyklerna blev kortare och kortare och så småningom som de var innan jag började med pillren.

Sexlusten och glatt humör kom tillbaka redan efter ett par veckor (eller blev åtminstone bättre)

(har slutat med dem två gånger och det var likadant båda gångerna)

• fridahlouice
    GulTussilago skrev 2011-05-12 17:37:19 följande:
    Jag kände mej också jättegravid när jag slutade med Cerazette. (mest första månaden)
    Mensen var fördröjd med 7-10 dagar men cyklerna blev kortare och kortare och så småningom som de var innan jag började med pillren.

Sexlusten och glatt humör kom tillbaka redan efter ett par veckor (eller blev åtminstone bättre)

(har slutat med dem två gånger och det var likadant båda gångerna)
    Jag har aldrig haft ngt slag av pms-besvär innan jag började med mini-p eller under tiden. Inte heller om jag missat, inte ätit på 2 veckor för att invänta mensen, som kommit direkt.
    Tycker det är så konstigt denna gången. :S
Svar på tråden slutat med cerazette, era biverkningar tack!