Gördel mot hängmage efter förlossningen - tips?
Knäpp fråga men finns det någon här som kan tipsa om typ en gördel att ha efter förlossningen som stöd/hjälp mot hängmage? Jag väntar nu mitt 3:e barn men har sett konstant gravid ut sen jag väntade första pga att jag fick sån hängmage och nu tänkte jag att det kanske via en gördel går att hjälpa magen på traven innan man kan börja träna efter förlssningen...
Med varje barn har jag gått upp runt 25 kg och det har ju tagit tid att gå ner i vikt. Jag är självklart införstådd med att kroppen nog aldrig blir sig lik efter att man fött barn och jag var inte perfekt innan men som jag skrev - jag har sett gravid ut trots att jag tappat kg till min normal vikt. Det har inte varit löst skinn utan mer som om muskler som hängt lös som hårda delar över byxlinningar och även om jag dragit in magen så har det hängt...
Detta 3:e kommer vara mitt sista barn är jag rätt säker på och jag vill göra ett bra försök att komma i form även om det kommer ta tid men som jag skrev - om en gördel kan hjälpa återhämtnings processen och nån här vet nåt bra ställe där man kan köpa en blir jag väldigt väldigt tacksam!
Kram Nr 14