Hjälp! Jag har så svårt att säga nej!
Jag har som rubriken lyder så erhört svårt att säga nej. Speciellt svårt är det med mina vänner. Är för snäll. Familjen är lättare att säga nej till om det är något jag inte vill göra. Men jag blir galen på mig själv! För jag vill verkligen säga nej vid vissa tillfällen men det går bara inte, orden vill inte komma ur mig liksom! Slutar oftast med att jag antingen säger jag, helt mot min vilja, eller att jag får dra till med vit lögner och hitta på undanflykter för att slippa.
Behöver tips på hur och vad man kan göra för att träna upp detta?
Låter töntigt, jag vet! Men det är bara så svårt för jag hatar att inte vara hjälpsam och så när det gäller mina vänner. Men detta är något som jag verkligen lider av, att jag gör saker och ställer upp på saker när jag inte vill eller har tid ens. Har för sjutton små barn att ta hand om ch som ju så klart kräver mycket, nästa all min tid!!
Samtidgt så kan jag bli så jävla arg, fast jag visar de inte såklart, på mina vänner att de ens har mage att be om hjälp eller så fast de vet att jag som småbarns mamma har väldligt ont om tid! Tycker det är dåligt, för jag själv avskyr att be andra om hjälp och skulle aldrig falla mig in att be mina vänner om hjälp med olika saker om de inte sjävla erbjöd sig först. Speciellt inte de vänner som har barn och ont om tid..
Vad ska jag göra? Hjälp!!