• AstraTrillian

Litet och bra bärredskap??

Undrar om någon kan komma med lite tips och förslag för vad jag ska köpa. Vi ska dra iväg till sydostasien i 5 veckor och tänkte helt skippa vagn och ta med långsjalen, men jag vill gärna ha något annat man snabbt kan få upp barnet på ryggen med. Är urusel att ha Alva på ryggen i långsjalen, det tar 100 år och känns lite osäkert.
    Har kikat lite på såna "fyrkants sjalar" som verkar fiffiga, har nån härinne provat sån? Tar gärna emot andra tips på bra bärgrejer som passar till en 1,5-åring och tar liten plats att ta med. Jag får superont i ryggen av den bärmes vi har så det måste vara bekvämt också.

• Svar på tråden Litet och bra bärredskap??
  • Jalika

i Thailand bär de i Mei Tai-selar. har inte provat någon själv, men det vore väl bra att ha en sån i Sydostasien? kolla in www.meitaibarn.se/

• Buffa

En ergo eller patapum skulle jag vilja föreslå.

• kixan

Ja, en Mei Tai är smidig och tar inte mycket plats, en patapum är också rätt avskalad och liten och måhända lite enklare att använda.

• AstraTrillian

Är Mei Tai:en bekväm att bära med längre stunder? Ser ut att vara ganska tunna band över axlar jämfört med långsjal. Är den lätt att ta på?

• kixan

Jag har inte burit så länge i den än, men den har ju bredare band än ergon som ju avlastar alldeles utmärkt, så den borde avlasta bra den med. Den är inte svår att ta på heller.

• AstraTrillian

Hmmm, har bestämt mig för att försöka sy en Mei Tai. Eftersom jag knappt kan lappa jeans får vi se hur det går

• Boadicea76

Jag har sytt en och har ung lika bra/dåliga sykunskaper som du beskriver dig ha och det gick jättebra. Om du syr själv kan du ju göra breda, sjalliknande axelband! (så gjorde jag)

• Knyttet och K

Jag har ocksa sytt en ABC-sele. Precis som Boadicea76 gjorde jag breda axelband och den ar faktiskt jatteskön att bara i och det gar snabbt och enkelt att bara pa ryggen.
    Jag har bilder i mitt galleri pa min sele. Jag sydde i ett tyg fran Ikea som heter "Lenda", tycker det ar bra, lagom kraftigt och stretchigt pa diagonalen. Enda missen var att jag klippte axelbanden pa landen istallet för pa bredden sa de stretchar lite för mycket.
    Lycka till! Det ar superenkelt att sy.

Svar på tråden Litet och bra bärredskap??