• Ella Mia

Förvara p-piller barnsäkert utan att glömma ta dem?

Har skaffat p-piller, men vet inte vart jag ska förvara dem så att jag har dem lättillgängliga och inte glömmer dem, men så att min fyraåring inte stoppar i sig.

Ni som äter p-piller (eller andra läkemedel regelbundet) och har smått, varft förvarar ni dem? 

• Svar på tråden Förvara p-piller barnsäkert utan att glömma ta dem?
  • pluppfamiljen

Jag hittade en mindre dosa som är ganska krånglig att öppna för 50 kr på apoteket mindre med 1 veckas dosering. Fråga i kassan 

Blivande 6 barns mamma
  • Ella Mia
    pluppfamiljen skrev 2011-05-12 23:04:57 följande:
    Jag hittade en mindre dosa som är ganska krånglig att öppna för 50 kr på apoteket mindre med 1 veckas dosering. Fråga i kassan 

Jag frågade på apoteket, men de sa att det inte fanns något sådant. Hur menar du med "mindre med 1 veckas dosering"? Måste du plocka ur tabletterna ur kartan eller kan du lägga hela kartan i? Man vill ju helst slippa sitta och flytta över tabletter.

• Ella Mia
    Kimona skrev 2011-05-12 23:10:22 följande:
    Jag har mina i handväskan
    Där vill jag också ha mina, men jag är rädd att min dotter ska hitta dem och knapra!
  • pluppfamiljen

Jag sätter in dem i förväg och tar fram den lilla dosetten varje dag. 50 kr kostade den. jag köpte min i förgår äter citodon så jag vill ju inte att 4 åringen ska få för sig att smaka... 

Blivande 6 barns mamma
  • La Lola

Jag skulle ha de i badrumsskåpet.
    Man borstar ju tänderna morron o kväll o då är det lättare att komma ihåg en tablett (tyckte iaf jag på den tiden jag åt p-piller).

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • pluppfamiljen

Blivande 6 barns mamma
  • Kimona
    Ella Mia skrev 2011-05-12 23:23:08 följande:
    Där vill jag också ha mina, men jag är rädd att min dotter ska hitta dem och knapra!
    Men rotar hon i din väska? :O
  • Joico

Den 7dagars-dosett som pluppfamiljen köpt säljer vi på Apoteket för 50kr. Den heter AnaBox. Jag ser att den inte finns på hemsidan, men vi säljer den iallafall... Be personalen söka på namnet så kanske de kan beställa hem den. Förutsatt att det är "vanliga" Apoteket alltså...

Den är rätt svår att öppna faktiskt. Många är intresserade av den och många köper (framför allt den rosa) men en del tycker den är för svår att öppna. Skulle nog säga att den borde vara rätt svår för en fyraåring, men inte omöjlig. 
    Kan du inte ha dom i en sån ask, i väskan och väskan högt upp? Typ på hatthyllan? 

• Ella Mia

Pluppfamiljen! Tack för bilden. Nu fattar jag.

Joico skrev 2011-05-13 07:24:34 följande:
    Den 7dagars-dosett som pluppfamiljen köpt säljer vi på Apoteket för 50kr. Den heter AnaBox. Jag ser att den inte finns på hemsidan, men vi säljer den iallafall... Be personalen söka på namnet så kanske de kan beställa hem den. Förutsatt att det är "vanliga" Apoteket alltså...

Den är rätt svår att öppna faktiskt. Många är intresserade av den och många köper (framför allt den rosa) men en del tycker den är för svår att öppna. Skulle nog säga att den borde vara rätt svår för en fyraåring, men inte omöjlig. 
    Kan du inte ha dom i en sån ask, i väskan och väskan högt upp? Typ på hatthyllan? 
    Låter bra!
Svar på tråden Förvara p-piller barnsäkert utan att glömma ta dem?