• alvide

Sälja på Blocket och Tradera samtidigt?

När jag har letat efter vissa märken/varor så ser jag att en del säljer exakt samma vara på Blocket samtidigt de har en auktion på Tradera. Om jag köper varan genom Blocket, vad händer då på Tradera för då finns det ju ingen vara kvar där? Jag får inte ihop logiken. Hur funkar det praktiskt?

• Svar på tråden Sälja på Blocket och Tradera samtidigt?
  • myrtorp

De kanske har mer än en av samma vara? :)

• Mamma matte hustru

Om man inte fått bud på tradera går annonsen att ta bort har du däremot fått bud kan du i8nte sälja den på blocket

• alvide
    myrtorp skrev 2011-05-13 09:56:21 följande:
    De kanske har mer än en av samma vara? :)
    Det är klart att man kan ha flera av samma vara. Men ibland så är det ju begagnade saker/kläder och det är ju konstigt om de har exakt likadana med exakt samma "defekter".
  • alvide
    Mamma matte hustru skrev 2011-05-13 10:03:27 följande:
    Om man inte fått bud på tradera går annonsen att ta bort har du däremot fått bud kan du i8nte sälja den på blocket
    Ok, det kanske är så det fungerar
  • SoStylish

Har för mig att det står i Traderas regler att man inte får sälja samma saker på något annat ställe samtidigt. Lägger du ut annonsen på Tradera och får bud på den är du ju bunden till at sälja den till den personen, och då kan du ju inte redan ha sålt den till någon annan på t.ex Blocket.

Svar på tråden Sälja på Blocket och Tradera samtidigt?