• Anonym (bättre)

Bättre med familjehem

Hur många här skulle hellre velat bo i familjehem, än i din riktiga familj?

Jag är definitivt en person. Det är så synd att föräldrar inte fattar, och att de tror att de är bra föräldrar, även om de är bland det sämsta skräpet som finns.

• Svar på tråden Bättre med familjehem
  • Anonym

Inte jag. Jag tror att många tonåringar inbillar sig att de skulle ha det så fritt och bra om de fick bo någon annanstans än med sina stränga föräldrar men de fattar inte att det skulle finnas regler även där.

• Anonym (bättre)
    Anonym skrev 2011-05-13 11:25:59 följande:
    Inte jag. Jag tror att många tonåringar inbillar sig att de skulle ha det så fritt och bra om de fick bo någon annanstans än med sina stränga föräldrar men de fattar inte att det skulle finnas regler även där.
    Fast nu är det inte riktigt det jag pratat om. Det är många som idag är vuxna, som hellre skulle velat bo i familjehem, då deras föräldrar är riktiga sopor.
  • Raskask
    Anonym skrev 2011-05-13 11:25:59 följande:
    Men inte är det pga att det finns regler i hemmet som folk uppriktigt tror att det är bättre på andra håll? Det är väl bara den vanliga frigörelsen att bryta mot regler och vara lite uppstudsig som tonåring. Inklusive då att tala om för en tjatig förälder att man hellre skulle bo någon annanstans . De som verkligen önskar att de fått växa upp någon annanstans har nog betydligt värre problem med sina föräldrar än så.
  • Anonym (bättre)
    Raskask skrev 2011-05-13 11:41:53 följande:
    Men inte är det pga att det finns regler i hemmet som folk uppriktigt tror att det är bättre på andra håll? Det är väl bara den vanliga frigörelsen att bryta mot regler och vara lite uppstudsig som tonåring. Inklusive då att tala om för en tjatig förälder att man hellre skulle bo någon annanstans . De som verkligen önskar att de fått växa upp någon annanstans har nog betydligt värre problem med sina föräldrar än så.
    Precis.
  • Anonym (bättre)

Kan själva säga, speciellt som vuxen, att det hade varit mycket bättre om jag hade fått växa upp i familjehem. Någonstans långt bort från skräpföräldern.

Jag vet att det finns många som anser samma sak.

• Anonym
    Raskask skrev 2011-05-13 11:41:53 följande:
    MÅnga undgomar tror att dom skulle ha det bättre i en annan familj. Det  är inte alltför ovanligt att ungdomar lyckas lura soc att dom far illa hemma, sen kommer dom till familjehem som inte alls ger dom den friheten dom trodde dom skulle få och då vill dom hem igen.

Visst finns ungdomar som far genuint illa men alla gör inte det.
  • Anonym
    Anonym (bättre) skrev 2011-05-13 11:51:20 följande:
    Kan själva säga, speciellt som vuxen, att det hade varit mycket bättre om jag hade fått växa upp i familjehem. Någonstans långt bort från skräpföräldern.

Jag vet att det finns många som anser samma sak.
    Tyvärr så finns det många,många fler barn som idag önskade att dom hamnade i ett annat hem!
    Vad fylls inte ryggsäcken med under alla dessa år av illamåenbde i hemmet!
    En ryggsäck som man tungt bär på hela livet!
  • Anonym (bättre)
    Anonym skrev 2011-05-13 11:51:56 följande:
    MÅnga undgomar tror att dom skulle ha det bättre i en annan familj. Det  är inte alltför ovanligt att ungdomar lyckas lura soc att dom far illa hemma, sen kommer dom till familjehem som inte alls ger dom den friheten dom trodde dom skulle få och då vill dom hem igen.

Visst finns ungdomar som far genuint illa men alla gör inte det.
    Ts, detta handlar inte om ungdomar. Detta handlar om vuxna som idag inser att de skulle haft de mycket bättre i familjehem.
  • Anonym
    Anonym (bättre) skrev 2011-05-13 11:56:22 följande:
    Ts, detta handlar inte om ungdomar. Detta handlar om vuxna som idag inser att de skulle haft de mycket bättre i familjehem.
    Fattar du inte att jag är vuxen och när jag var tonåring var gräset grönare i andra familjer? Jag inser idag att jag hade det bäst hemma, vad jag än trodde då.
  • Anonym (lisa)
    Anonym (bättre) skrev 2011-05-13 11:56:22 följande:
    Men det kan man ju aldrig veta. Finns ju väldigt många familjehem som inte är ett dugg bättre än den ursprungliga familjen.

Som hamnar "ur askan i elden" så att säga.
Svar på tråden Bättre med familjehem