CSN om jag inte lämnar in en uppgift?
Har lite funderingar över vad som händer om jag inte lämnar in en sista skoluppgift.
Så här är det iaf:
Jag läser en universitetskurs på distans på halvfart. Har studielån för halvfart. Började läsa i september och kursen är slut nu i början av juni. Läser alltså 30 hp allt som allt. Kursen är uppdelad i fyra delar som består av 7,5 hp var och tre av delarna har jag redan fått godkänt i. Har alltså klarat av 22,5 hp av 30 hp. Den sista delen har bestått av två uppgifter och en har jag redan lämnat in och fått godkänt på, men det är den sista uppgiften jag undrar över. Av olika anledningar så känner jag att jag inte kommer klara av att göra klart den innan den ska lämnas in men vad händer då med CSN? Har läst mig till att "Under de första 40 heltidsveckorna är kravet på studieresultat 62,5 procent av det antal högskolepoäng (hp) du fått studiemedel för." Det kravet har jag ju klarat då jag redan fått godkänt på 3 av 4 lika stora delar. Men det står även att "Om du inte klarar att uppfylla resultatkraven, men har varit registrerad på och läst alla kurser du fått studiemedel för, får du behålla de studiemedel du redan fått.Har du däremot läst färre poäng än vad du fått studiemedel för, exempelvis om du avbrutit en kurs, får du betala tillbaka det du fått för mycket." Räknas det som att jag avbrutit en kurs om jag inte lämnar in en av många uppgifter eller hur blir det då jag klarat minst 75% av kursen? Och då det bara är en utbetalning kvar (runt 1300:- i lån) är det den jag isf blir skyldig att betala tillbaka?
Hjälp mig reda ut detta.