• twix

Föräldrar som jobbar heltid, hur många timmar har ni barnen på förskolan?

Satt och fyllde i lappen för förskoleanmälan om tider mm. Tycker att barnen kommer vara där väldigt många timmar. Hur länge går era barn på förskolan per vecka där båda jobbar heltid??

♥ ♥ (¯`°?.¸♥ Två prinsar ♥¸.?°´¯) ♥ ♥
  • Svar på tråden Föräldrar som jobbar heltid, hur många timmar har ni barnen på förskolan?
  • She is Me

7,15-16,15  varje dag. alltså 45 h i veckan. HAr bara 10 minuters pendling till arbetet. 

Google is my friend ♥
  • cicci85

30-40 h/v

kl. 7-17 3-4 dagar i veckan.

• mandelblomma

ca 27-32 timmar per vecka räknade jag nyss ut att de har.

• Tant Green

Runt 40 tim/vecka. Lämnas 8.30 och hämtas mellan 16-17.

Min man jobbar visserligen bara 90% men har 2 tim resväg fram och tillbaks till jobbet så jag tycker att det räknas som heltid Jag jobbar heltid (och har 1 tim resväg t.o.r).

• therese2010

25 timmar i veckan.. måndag 09-12. tis,ons,tors 09-15, fredag 09-12.

• twix
    She is Me skrev 2011-05-13 11:51:24 följande:
    7,15-16,15  varje dag. alltså 45 h i veckan. HAr bara 10 minuters pendling till arbetet. 
    Våra barn kommer också vara där ca 45 h i veckan. Tycker du att man hinner med att få mycket kvalitetstid med barnen?
    ♥ ♥ (¯`°?.¸♥ Två prinsar ♥¸.?°´¯) ♥ ♥
  • Anne69

Enligt schemat 7.30-16.30. I verkligheten 35-40 tim per vecka. De veckor vi nyttjar 45 veckor är jobbiga för dem, men 35-40 mår de bra. Vi lämnar oftast kring 8 och hämtar kring 16 + tidigare på fredagar. Dessutom har vi hämthjälp en gång i veckan som hämtar 15.30. Det är inte så stor skillnad för barnen men för oss vuxna gör det jättemkt - att båda kan jobba "sent" en dag per vecka.

Sen blir det mkt vabbande och en del föräldralediga dagar och långa sommarlov  samt ledigt med far- och morföräldrar så sett över ett helt år gör de förstås inte så många timmar........

• augustisten

7.45 - 16.30 varje dag - ungefär. Så ca 45h här med.

Angående tiden med barnen så blir det ju inte så jättemycket - men vi är noga med att inte hitta på så mycket i veckorna utan mest umgås och ta det lugnt hemma på kvällen.

På helgerna brukar vi också ofta ha en hel "hemma och skrota" dag då vi städar tillsammans, pysslar, bakar, läser mycket böcker och tar det lugnt helt enkelt. Vi behöver det hela familjen och de helger som vi tex reser bort och inte får den här nedvarvningstiden tillsammans märker vi att vår unge blir mycket tröttare och "testigare" under dagisveckan som kommer.

• Göteborgsmamman75

35-40 h i veckan när vi båda jobbade heltid.

8.00 -  ca 15.45 månd-fredag.

Tyvärr är våra egna föräldrar (alltså barnens far och morföräldrar) inte så gamla , så de jobbar ju också heltid alla fyra.

När de blir pensionärer kommer ju våra ungar gå i skolan för länge sen och kan gå hem själva om de vill det...

Är lite avis på alla som har pensionerade föräldrar måste jag erkänna

Svar på tråden Föräldrar som jobbar heltid, hur många timmar har ni barnen på förskolan?