• träsktroll

äter rådjur hallon?

Hej, funderar på att köpa några hallonbuskar, men vi har 3 underbara råddjur som brukar vara i vår trädgård så jag funderar på om rådjur gillar hallonbuskar? Någon som vet?  för om de gör det känns det ju lite onödigt att köpa då jag vill ha hallonen för mig själv :)

• Svar på tråden äter rådjur hallon?
  • Ema86

vilken härlig fråga :D

det borde dom väl göra för det är ju gott ;) haha

äre taggar eller nå på buskarna så kansek dom håller sig ifrån... men jag vet inte alls hehe.

• Tihomir

För att citera någon på ett annat forum:

"Rådjuren äter upp allt! Penséer, tulpaner, rosor, krokus, rhododendron, jordgubbar, hallon, björnbär… ja, allt vi har i trädgården."

• träsktroll

Jag har jordgubbar, smultron, vinbär och blåbär som får vara ifred :)
    Ingen mer som vet just om hallon?

• She is Me

vi har hallonbuskar, och rådjur, men de har inte rört dem, däremot, knopparna på våra rosor....  HAr haft nät över hallonbuskarna för fåglarna gillar dem mer än vad rådjuren gör.

Google is my friend ♥
  • Cemabe

Skaffade en kolonilott föra året och började plantera.

rådjuren och hararna var på det mesta.

Hallonen, sv.vinbär, rö.vinbär, vita vinbär, äppleträdet (hela kronan) tom krusbären som har taggar.

Flädern rörde de inte. Och inte heller våra tulpaner, de satt visserligen mellan påskliljor/pingstliljor.

• och

De äter hallon, men om man har tur så hittar de annat att äta under tiden som hallonen mognar och bryr sig inte om er trädgård. Vi har alltid besök i början av året, när träden fortfarande inte har slagit ut ordentligt osv. Någon enstaka gång har de tagit av hallonen,  annars brukar de dyka upp igen i slutet av augusti eller början av september för att äta av fallfrukten.

Svar på tråden äter rådjur hallon?